مطالب مرتبط:
مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
حقابه تالاب گاوخونی باید در سطح ملی پیگیری شود /تلاش جهادی در پروژه تامین آب استان اصفهان
آغاز عملیات پاکسازی تالاب نئور از گونه مهاجم ماهیان کاراس
فلامینگوها بالأخره به تالاب صالحیه رسیدند
فلامینگوها بالاخره به تالاب صالحیه رسیدند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 ساعت 12:302024-04-29اجتماعي

ورود پرندگان مهاجر به تالاب هامون


مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از رقص مرغان آتشین مهاجر در جشن تولد دوباره تالاب بین المللی هامون پس از غیبت چهار ساله خبر داد.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از رقص مرغان آتشین مهاجر در جشن تولد دوباره تالاب بین المللی هامون پس از غیبت چهار ساله خبر داد.

محمدرضا علیمرادی اظهار کرد: با آبگیری پروژه هامونک در تالاب بین المللی هامون با هدف ایجاد زیستگاه حیات وحش، دسته های بزرگ پرندگان فلامینگوی مهاجر مهمان هامون شدند.

وی علت حضور پرندگان مهاجر و عدم وجود گرد وغبار را زیر آب رفتن کانون های گردو غبار با توجه به باد شدید بیان کرد و افزود: با توجه به ورود سیلاب ها و روان آب های منطقه پرندگان مهاجر به منطقه کشانده شده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان عنوان کرد: برخی از این گونه ها به صورت مهاجر عبوری برای برگشت به منطقه سیبری و برخی برای گذراندن فصل تولید مثل به تالاب هامون رسیده اند که این امر موجب ایجاد تنوع زیستی و چشم اندازی متفاوت در این پهنه اکولوژی می شود.

وی افزود: مشاهده پرندگان، لانه ها و تخم گذاری آنها در تالاب بین المللی هامون نوید بخش حیات مجدد گونه های جانوری در این تالاب است.


برچسب ها: سیستان و بلوچستان - مدیرکل حفاظت محیط زیست - تالاب بین المللی - حفاظت محیط زیست - پرندگان مهاجر - مهاجر - بلوچستان
آخرین اخبار سرویس:

ورود پرندگان مهاجر به تالاب هامون

ورود پرندگان مهاجر به تالاب هامون