مطالب مرتبط:
فوری؛ آلودگی هوا مدارس این شهر را غیرحضوری کرد
آلودگی هوا برخی مدارس در لامرد را غیرحضوری کرد
فوری؛ آلودگی هوا مدارس این شهر را غیرحضوری کرد
چه نوع غذاهایی بخوریم که پس از بیدار شدن (نفخ) ورم صورت و چشم نداشته باشیم؟
زلزله به بیش از 300 خانه «اَهِل» لامرد فارس آسیب زد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 اردیبهشت 1403 ساعت 08:452024-05-12پزشكي

در زمان آلودگی هوا چه غذاهایی بخوریم تا کمتر آسیب ببینیم


رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مصرف سبزیجات، میوه ها، جوانه ها و آجیل های گیاهی اثرات منفی گرد و غبارهای استنشاق شده بر ریه را تا حد چشمگیری کاهش می دهند.

- ایسنا/خراسان جنوبی رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مصرف سبزیجات، میوه ها، جوانه ها و آجیل های گیاهی اثرات منفی گرد و غبارهای استنشاق شده بر ریه را تا حد چشمگیری کاهش می دهند.

سیده سمیه اصغری، در گفت وگو با ایسنا گفت: یافته های مطالعات حاکی از آن است که قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا با طیف وسیعی از اثرات بر سیستم تنفسی و قلبی عروقی و افزایش مرگ و میر همراه است که بسیاری از اجزای ریزگردها تحریک کننده و زمینه ساز سرطان به خصوص سرطان ریه، بیماری های مزمن مانند آلرژی های دستگاه تنفسی، عفونت های تنفسی و بیماری های قلبی عروقی محسوب می شوند.

وی بیان کرد: ریزگردها در حین تنفس وارد بدن شده و به سطح ریه ها می چسبند و بدین وسیله التهاب را در بدن تحریک کرده و باعث کاهش آنتی اکسیدان های بدن به خصوص آنتی اکسیدان های مایع پوششی ریه می شوند که به دنبال آن سلول های مختلف تخریب شده و خطر ابتلا به سرطان به خصوص سرطان ریه افزایش پیدا می کند.


برچسب ها: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند - دانشگاه علوم پزشکی - معاونت بهداشتی - دانشگاه علوم - بیماری های قلبی عروقی - علوم پزشکی - آلودگی هوا
آخرین اخبار سرویس:

در زمان آلودگی هوا چه غذاهایی بخوریم تا کمتر آسیب ببینیم

در زمان آلودگی هوا چه غذاهایی بخوریم تا کمتر آسیب ببینیم