مطالب مرتبط:
ضرورت تشکیل کمیسیون سه جانبه ایران- ارمنستان و چین
ادامه مذاکرات برای ساخت راه آهن ارمنستان- ایران
افزایش همکاری های هوایی ایران و ارمنستان
عکس متفاوت از دیدار تیم ملی والیبال دانش آموزی ایران با رهبر انقلاب
دیدار تیم ملی والیبال دانش آموزی ایران با رهبر انقلاب + عکس
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403 ساعت 02:002024-05-01فرهنگي

با عشق به ایران در ارمنستان (+عکس)


موزه ماتناداران (مسروپ ماشتوتس) در شهر ایروان ارمنستان، که به دلیل داشتن گنجینه ای از نسخه ها و کتاب های مقدس دعا، پس از کلیسای «اچمیادزین»، - موزه ماتناداران (مسروپ ماشتوتس) در شهر ایروان ارمنستان، که به دلیل داشتن گنجینه ای از نسخه ها و کتاب های مقدس دعا، پس از کلیسای اچمیادزین ، مکانی مقدس برای مردم این کشور به شمار می آید، محل برگزاری رویدادهای بسیاری به ویژه در پیوند با ایران بوده است.

موزه نسخه های خطی و دست نویس های باستانی ارمنستان، شاهکارهای نقاش و مینیاتوریست ایرانی ـ ارمنی آندره سِوروگیان از شاهنامه فردوسی را برای 6 ماه به نمایش گذاشت.

این موزه پیش از این، با رونماییِ گلچینی از آثار قاجار به مدت سه سال، به پیوندهای فرهنگی با ایران رنگ داده و همکاری هایی را با ایران برای مرمت نسخه های خطی آغاز کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، موزه ماتناداران (مسروپ ماشتوتس) در شهر ایروان ارمنستان، که به دلیل داشتن گنجینه ای از نسخه ها و کتاب های مقدس دعا، پس از کلیسای اچمیادزین ، مکانی مقدس برای مردم این کشور به شمار می آید، محل برگزاری رویدادهای بسیاری به ویژه در پیوند با ایران بوده است.

این موزه که حدود 20 هزار نسخه و دست نویس باستانی در اختیار دارد و حدود 450 اثر از میان آنها، نسخه های ایرانی است، به مدت سه سال گلچینی از آثار قاجاری ر


برچسب ها: ارمنستان - ایران - موزه - شهر ایروان - نسخه - شاهنامه فردوسی - مقدس
آخرین اخبار سرویس:

با عشق به ایران در ارمنستان (+عکس)

با عشق به ایران در ارمنستان (+عکس)