مطالب مرتبط:
امسال واردات گندم نخواهیم داشت
امسال واردات گندم نخواهیم داشت
امسال در تولید گندم خودکفا می شویم
تمرکز وزارت صمت حمایت از تولید داخل ماشین آلات صنعتی، کشاورزی و معدنی است
عکس/ هدیه جالب عربستان به زائران حج امسال
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 اردیبهشت 1403 ساعت 12:052024-05-09اقتصادي

وزارت جهاد کشاورزی: امسال واردات گندم نداریم


سال گذشته میزان تولید گندم در کشور 10 و نیم میلیون تُن بود؛ لذا 1 میلیون تُن واردات گندم داشتیم، اما امسال به خودکفایی کامل می رسیم و وارداتی نخواهیم داشت.

-  معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته میزان تولید گندم در کشور 10 و نیم میلیون تُن بود؛ لذا 1 میلیون تُن واردات گندم داشتیم، اما امسال به خودکفایی کامل می رسیم و وارداتی نخواهیم داشت.

  علیرضا مهاجر، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه دومین سفر استانی رییس جمهور به همراه هیأت دولت به استان قم در گفت وگو با ایسنا، بیان کرد:  بخش کشاورزی مردمی ترین بخش اقتصادی کشور است؛ تقریبا 100 درصد تولید ما توسط بخش خصوصی و با مشارکت مردم انجام می شود و وزارت جهاد کشاورزی تنها برنامه ریزی و پشتیبانی را برای تأمین نیاز کشور به امنیت غذایی انجام می دهد.

  وی با اشاره به موفقیت وزارت جهاد کشاورزی در تأمین امنیت غذایی، ادامه داد: در سال 1400 که میزان تولید گندم ما 4 و نیم میلیون تُن بود، هفت میلیون تُن واردات گندم داشتیم که این میزان در سال 1401 با تولید 7 و نیم میلیون تُن گندم، 3 میلیون تُن واردات بوده است.

  مهاجر تصریح کرد: سال گذشته میزان تولید گندم در کشور 10 و نیم میلیون تُن بود؛ لذا 1 میلیون تُن واردات گندم داشتیم، اما امسال به خودکفایی کامل می رسیم و وارداتی نخواهیم


برچسب ها: وزارت جهاد کشاورزی - جهاد کشاورزی - کشاورزی - واردات گندم - واردات - وزارت - میلیون
آخرین اخبار سرویس:

وزارت جهاد کشاورزی: امسال واردات گندم نداریم

وزارت جهاد کشاورزی: امسال واردات گندم نداریم