مطالب مرتبط:
چرا رییس جمهور ایران به پاکستان سفر کرد؟
افتتاحیه ششمین دوره برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو 2024 + گزارش تصویری
وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد
جزییات نشست معرفی توانمندی های صادراتی صنعت فولاد ایران
نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران؛ ایران اکسپو
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 ساعت 11:552024-04-28اجتماعي

سفر به لیقوان، پایتخت پنیر ایران


لیقوان همان روستایی در تبریز است که کمتر کسی به واسطه ی پنیرهایی که محصول این روستا هستند نام آن را نشنیده باشد، این دهکده توریستی پایتخت پنیر ایران و نگین سبز آذربایجان شرقی است.

- پس از طی مسافت 36 کیلومتری از تبریز در دره های سرسبز سهند با گذر از شهر باسمنج و روستاهای هروی هربی و بیروق بره به روستای لیقوان می رسیم.

روستایی که پنیر سنتی آن بیش از آب وهوای عالی و طبیعت بکر و بی نظیرش معروف شده است، به طوریکه در نظر همگان لیقوان اسم یک نوع پنیر است تا یک روستای کهن در دل کوه سهند.

دره سبز لیقوان، نسیم خنک و چشمه های آب گرم آن در اردیبهشت ، بهشتی ترین ماه سال، عنوان دره ی بهشتی این منطقه را یادآور می شود، وقتی وارد روستا می شوی خانه های مردم این روستا که در چین های دامان کوه سهند قرار گرفته اند به چشم می آید.

زنان لیقوانی زیادی در این روستا بیرون از خانه در حال جنب وجوش و کار کردن همپای مردانشان هستند، مغازه های لبنیاتی زیادی در این روستا وجود دارد که مقابل هرکدام دبه های بزرگ شیر گذاشته شده و تقریبا در تمام کوچه های آن پارچه های بزرگ سفید رنگی به نام بِز روی طناب پهن شده است.

لیقوان به دلیل قرارگرفتن در منطقه کوهستانی و وجود کوه های سر به فلک کشیده از پوشش گیاهی منحصربه فردی برخوردار است و گیاهانی با خواص دارویی نظیر پونه یارپو


برچسب ها: روستا - لیقوان - روستای - پنیر - کوه سهند - روستایی - آذربایجان شرقی
آخرین اخبار سرویس:

سفر به لیقوان، پایتخت پنیر ایران

سفر به لیقوان، پایتخت پنیر ایران