موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - همسان سازي حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - همسان سازي حقوق - تعطيلي شنبه - كميسيون اجتماعي - كميسيون اجتماعي مجلس - مجلس شوراي اسلامي - بازنشستگان كشوري - شهاب باران - خط دفاعي تيم ملي - هفته درختكاري - انصراف مديرعامل داماش - دفاع از سرحدات - وسايل گرمايشي منازل - رنگين كمان آتش - پليس اطفال و نوجوانان - ليگ كرواسي - خالد بن سلمان بن عبدالعزيز - انگشت نگاري - عوارض الكترونيكي - جلسه كميته انضباطي

مطالب مرتبط:
تابوت های باستانی محوطه «جوبجی» متعلق به سال 98 هستند
می گوید: جسد موجود در تابوت ها سالم بودند اما...+ عکس | ماجرای ویدئوی جنجالی تابوت های باستانی خوزستان چیست؟
طلسم های مرگبار در کتاب های باستانی گنجانده شده است
ویدئو | طهوریان عسکری: طی 2 سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است
تست شخصیت شناسی | یک نماد باستانی انتخاب کن تا هم نقطه ضعفتو بگم هم راه حلشو
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403 ساعت 08:402024-05-01سياسي

تابوت های باستانی «جوبجی» متعلق به سال 98 هستند


 ویدیویی از تابوت های باستانی در محوطه ایلامی جوبجی رامهرمز که کاربران شبکه های اجتماعی می گویند «برای انتقال آنها اقدامی نشده است» در فضای مجازی دست به دست می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، کارگری در این ویدیو خطاب به مقامات محلی می گوید که 12 ماه اینجا هستیم.

جسد موجود در تابوت ها سالم بودند اما به دلیل شرایط بد نگهداری و مراقبت جسدهای باستانی نابود شدند.

این در حالی است معاون میراث فرهنگی خوزستان در این باره گفت: این تابوت ها مربوط به مراحل کاوش های فصل پنجم در سال 1398 است.

سیدمحسن حسینی اظهار کرد: با صدور مجوز فصل پنجم کاوش از سوی پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور، هیأت باستان شناسی به منظور کاوش علمی و نجات بخشی در محل محوطه تاریخی جوبجی حضور یافت که به دنبال آن، کاوش کاملاً علمی باحضور کارشناسان متخصص باستان شناس و مرمت گر انجام شد که حاصل این کاوش ها کشف تعدادی تابوت بود که در بعضی از آن ها بقایای اسکلت انسانی وجود داشت.

معاون میراث فرهنگی خوزستان ادامه داد: از همین رو، باحضور کارشناس مرمت گر در هیأت، اقدامات علمی و مرمتی اولیه روی تابوت ها و اسکلت ها انجام شد و سپس با ساماندهی اصولی، همه تابوت ها به منظور اقدامات بعدی از جمله مستندنگاری و مرمت، به کارگاه و آزمایشگاه پایگاه میراث جهانی منتقل شدند که در محیط آزمای


برچسب ها: باستان - تابوت - میراث فرهنگی - باستانی - باستان شناس - پژوهشگاه میراث فرهنگی - کاوش
آخرین اخبار سرویس:

تابوت های باستانی «جوبجی» متعلق به سال 98 هستند

تابوت های باستانی «جوبجی» متعلق به سال 98 هستند