مطالب مرتبط:
همایش سالانه ایمنی توزیع برق خراسان جنوبی برگزار شد
همایش سالانه ایمنی شرکت توزیع برق خراسان جنوبی
مراسم تودیع دادگستری کل استان خراسان رضوی با حضور رییس قوه قضاییه
یکی از پرحجم ترین سامانه های بارشی خراسان رضوی را ترک کرد
مراسم معارفه رییس دادگستری خراسان رضوی برگزار شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 اردیبهشت 1403 ساعت 15:152024-05-11پزشكي

توزیع 3000 لیتر سم در خراسان رضوی جهت مقابله با تب کریمه کنگو


رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: طی سال جاری 3000 لیتر سم در استان با اولویت کانون های سال گذشته بیماری تب کریمه کنگو برای مقابله با این بیماری توزیع شده است .

- رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان خبرداد توزیع 3000 لیتر سم در خراسان رضوی جهت مقابله با تب کریمه کنگو ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: طی سال جاری 3000 لیتر سم در استان با اولویت کانون های سال گذشته بیماری تب کریمه کنگو برای مقابله با این بیماری توزیع شده است .

محمدرضا بهروزیان در گفت وگو با ایسنا در خصوص بیماری تب کریمه کنگو و مقابله با این بیماری با توجه به نزدیک شدن به فصل گرم سال اظهار کرد: تب کریمه کنگو بیماری حاد خونریزی دهنده مشترک بین انسان و حیوان است که در صورت عدم تشخیص به موقع و درمان، خطر خونریزی و مرگ و میر را برای انسان به دنبال دارد و انتقال ویروس از طریق گزش کنه هیالوما یا تماس با خون، ترشحات یا لاشه دام آلوده منتقل می شود.

وی افزود: این بیماری در دام هیچ گونه علائم بالینی نداشته و مشکلی برای دام ایجاد نکرده و تنها تب مختصری در دام به وجود می آید.


برچسب ها: تب کریمه کنگو - بیماری - کریمه کنگو - بیماری تب کریمه کنگو - خراسان رضوی - اداره کل دامپزشکی - بیماری های دامی
آخرین اخبار سرویس:

توزیع 3000 لیتر سم در خراسان رضوی جهت مقابله با تب کریمه کنگو

توزیع 3000 لیتر سم در خراسان رضوی جهت مقابله با تب کریمه کنگو