مطالب مرتبط:
این مرد به بهانه خواستگاری با فریب دختران به آنها تعرض می کرد، او را می شناسید؟/ عکس
این مرد به بهانه خواستگاری با فریب دختران به آنها تعرض می کرد، او را می شناسید؟/ عکس
سردار قاآنی هشدار داد: فرانسه و آلمان و انگلیس که شب عملیات وعده صادق هواپیما آوردند فکر نکنند همه چیز تمام شد رفت؛ حساب های آنها سرجای خودش است
هشدار سردار قاآنی به فرانسه، آلمان و انگلیس: فکر نکنند همه چیز تمام شد رفت؛ حساب آنها سرجای خودش است
همه آنها که از جنگ غزه نفع اقتصادی می برند/ خون ریزی روی دریایی از نفت
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 ساعت 09:152024-05-16فرهنگي

از حکیم ما تا خیام آنها


با مروری برساخته های غربی از اندیشمندان ایرانی درسینما، که تعداد آنها هم کم نیست،می توان نتیجه گرفت موضوع تصویرسازی از اندیشمندان ایرانی چقدر می تواند برای ایران مهم باشد؛ - امری که هیچ گاه سینمای ایران سراغ آن نرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جام جم به مناسبت روز بزرگداشت خیام، ترک فعل های فرهنگی را بررسی کرده که در ادامه می خوانید:در روزگاری که همه چشم به مصادره تاریخ به نفع خود دارند و تلاش دارند برای خود تاریخ ترسیم کنند، کشور پرتمدن ایران با داشتن نگین های بسیار در حوزه های فرهنگی و علمی همواره مورد آماج سرقت های تمدنی شده است.

در این سال ها از مصادره نام های اندیشمندان، شعرا و هنرمندان ایرانی کم خبر نشنیده ایم یا برخی از آیین ها و ظرفیت های فرهنگی ما به نام کشورهای دیگر ثبت شده است.

این غفلت را علاوه بر کم کاری و ترک فعل های مسئولان که به جای خود قابل نقد است، باید در عدم تصویر و تولید آثار سینمایی و تلویزیونی برای شناساندن این بزرگان جست وجو کرد.

از سوی دیگر تنها مصادره شعرا و هنرمندان ایرانی به نام کشورهای دیگر را نمی توان نقطه ضعف ما در عرصه فرهنگ سازی جستجو کرد، زیرا همین که از این بزرگان و اندیشه آنها در قالب های نو رسانه ای همچون فیلم، آثاری به دست مخاطب نمی رسد، جای خالی ما را کشورهای رقیب در عرصه فرهنگی - که سال هاس


برچسب ها: ایران - فرهنگی - ایرانی - هنرمندان ایرانی - ترک فعل - مصادره - سینمای ایران
آخرین اخبار سرویس:

از حکیم ما تا خیام آنها

از حکیم ما تا خیام آنها