مطالب مرتبط:
کمک 1000 میلیارد ریالی خیران برای مدرسه سازی در کردستان
اجرای موفق طرح نور در کردستان
استقبال مردم کردستان از اجرای طرح «نور»
تصاویر/ بازدید نماینده ولی فقیه در کردستان از فعالیت گروه جهادی بسیج دانشجویی در سروآباد
مردم کردستان نظام جمهوری اسلامی را دوست دارند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 ساعت 09:152024-04-20فرهنگي

در «هزار دف» کردستان چه گذشت؟


تلفیق نوای کهن ترین موسیقی کردستان در یکی از کهن ترین روستاهای این دیار، روح هزاران نفر از هموطنان سراسر کشور را صیقل بخشید و برگه ای دیگر از تاریخ اصیل کردستان را مرور کرد.

- با پیچش صدای هزاران دف و خروش آب های سیروان در دل کوه های زاگرس، جشن شکرانه شکوه بهار برپا شد و بهشت پلکانی کردستان وجود پرشکوه و سنتی خود را میزبان هزاران نفر از نسل مدرن کرد تا نواهای دلنشینی را که طی هزاران سال، نسل به نسل حفظ کرده و از نیاکان خود به ارث برده است، برای نوادگانش به نمایش بگذارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روستای تاریخی پالنگان که در لیست جهانی شدن قرار دارد، روز جمعه (30 فروردین ماه) میزبان حدود30 هزار نفر گردشگر و توریست از سراسر کشور بود و جشنواره هزار دف در راستای اهداف جهانی شدن این روستا با حضور مسئولان استانی رسانه های گروهی برگزار شد.

نخستین جشنواره هزار دف پالنگان سال 1401 برگزار شد و امسال نیز این آیین فرهنگی، به عنوان یک میراث آیینی و معنوی، با حضور گروه های مختلف دف نوازی و هنری در روستای گردشگری پالنگان در آخرین جمعه فرردین ماه برگزار شد.

مراسم هزار دف یکی از زیباترین آداب و رسوم این روستای تاریخی است که هر ساله با شکوه خاصی و با حضور گردشگرانی از داخل و خارج کشور در کردستان برگزار می شود.


برچسب ها: هزار - کردستان - هزاران - جهانی شدن - روستا - پالنگان - رسانه های گروهی
آخرین اخبار سرویس:

در «هزار دف» کردستان چه گذشت؟

در «هزار دف» کردستان چه گذشت؟