مطالب مرتبط:
خطرات عادت عجیب پا گذاشتن روی داشبورد!
پرسپولیس به خاطر تعویض های اشتباه اوسمار باخت!
فیلم| اعتراف دانشجوی یهودی: دفاعم از صهیونیست ها اشتباه بود!
5 باور اشتباه درباره ضد آفتاب چیست؟
ببینید | افشاگری یک نماینده اصولگرا از اشتباه انتخاباتی قالیباف و حدادعادل؛ اتفاق تلخی بود
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 ساعت 15:552024-04-27پزشكي

خطرات عادت اشتباه پا گذاشتن روی داشبورد!


رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول: اگر سرنشین خودرو درست روی صندلی ننشیند و خودرو واژگون شود، هیچ چیزی برای محافظت از او وجود نخواهد داشت، - زیرا در صورت واژگونی خودرو، کیسه هوا وظیفه محافظت از قسمت های پایینی بدن را دارد و اگر پا ها روی داشبورد باشند، کیسه هوا نمی تواند کار خود را درست انجام دهد و از زانو یا سینه محافظت کند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به عادت قرار دادن پا روی داشبورد گفت: متاسفانه این عادت خطرناک علاوه بر سرنشین کنار راننده، بین خود رانندگان نیز مشاهده می شود که موجب کاهش توجه و تمرکز آنان از مسئولیت های رانندگی به ویژه در شرایط اضطراری می شود.

رضا معمارزاده در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه برخی عادت دارند هنگام نشستن در خودرو پای خود را روی داشبورد بگذارند، اظهار کرد: قرار دادن پا روی داشبورد می تواند در صورت فعال شدن کیسه هوا خودرو (ایربگ)، به شدت و میزان صدمه آن بیفزاید.

وی افزود: کیسه هوا برای سرنشینان خودرو البته در صورتی که درست نشسته باشند، طراحی شده است، در غیراین صورت نه تنها کیسه هوا از فرد یا افراد محافظت نمی کند، بلکه منجر به ایجاد صدمات جدی تری می شود.


برچسب ها: دانشگاه علوم پزشکی دزفول - اورژانس پیش بیمارستانی - دانشگاه علوم پزشکی - مدیریت حوادث - دانشگاه علوم - بیمارستانی - خودرو
آخرین اخبار سرویس:

خطرات عادت اشتباه پا گذاشتن روی داشبورد!

خطرات عادت اشتباه پا گذاشتن روی داشبورد!