مطالب مرتبط:
برنامه های فرهنگی حج 1403 تشریح شد
تشریح برنامه های فرهنگی بعثه در حج 1403
دیپلمات پیشین مصر: روابط سیاسی تهران و قاهره از مسیر روابط فرهنگی می گذرد
بخش اعظمی از میراث فرهنگی استان کرمان در تملک اوقاف است
برنامه های موزه های دفینه در هفته میراث فرهنگی اعلام شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 ساعت 12:002024-05-19سياسي

چگونه میراث ملموس و ناملموس به تشریح روابط فرهنگی ملت ها می پردازند؟


یک پژوهشگر و باستان شناس خراسانی گفت: میراث های فرهنگی ملموس و ناملموس به بهترین و مناسب ترین وجه ممکن می توانند وجهه فرهنگی، هنری، اجتماعی و روابط فرهنگی ملت ها را توضیح دهند.

- رجبعلی لباف خانیکی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: ارسطو انسان را بزرگوار و بزرگمنش دانسته و در توصیف او گفته است رفتارش متوجه افتخار است چون افتخار به بزرگمنشی وابسته است .

این گفته ارسطو واقعیت انکارناپذیری است، زیرا در میان انبوه خواسته های انسان افتخار و افتخارخواهی همواره اصل مهمی بوده و هست.

وی افزود: نظر به اینکه انسان اندیشمند است و می تواند گذشته را به یاد آورد و به آن افتخار کند، به گونه فردی یا ملی به حافظه تاریخی خود می اندیشد و به گذشته خود افتخار می کند یا از آن خشمگین می شود و در اینجاست که پای میراث فرهنگی به میان می آید، زیرا میراث های فرهنگی هستند که فرهنگ، هنر، نوآوری، فن آوری و ایدئولوژی را تجلی می دهند و به مردم خاستگاه و وارث خود امکان می دهند که به استناد آن ها سرزمین خود را بیشتر و بهتر بشناسند، به آن ها ببالند و از گذشته به مثابه چراغ راه آینده استفاده کنند.

این پژوهشگر و باستان شناس خراسانی تصریح کرد: با توجه به این امر مهم که در اساسنامه سازمان میراث فرهنگی، میراث فرهنگی این گونه تعریف شده است میراث فرهنگی شامل آثار باقی


برچسب ها: افتخار - فرهنگی - روابط فرهنگی - ملموس - میراث - انسان - ناملموس
آخرین اخبار سرویس:

چگونه میراث ملموس و ناملموس به تشریح روابط فرهنگی ملت ها می پردازند؟

چگونه میراث ملموس و ناملموس به تشریح روابط فرهنگی ملت ها می پردازند؟