مطالب مرتبط:
روزنامه استقلال جوان| محمود فکری: آرامش از نان شب برای استقلال واجب تر است
روزنامه استقلال جوان| محمود فکری: آرامش از نان شب برای استقلال واجب تر است
آرامش از نان شب برای استقلال واجب تر است
آیا منجمد کردن نان آن را سالم تر می کند؟
کار برای لقمه ای نان؛ بی احتیاطی بلای جان
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403 ساعت 13:252024-04-30پزشكي

«نان کامل» چه نانی است؟


مدیرگروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به تاثیر مصرف نان کامل در سلامت انسان، گفت: بر اساس پژوهش های انجام شده، افرادی که از نان های کامل استفاده می کنند کمتر در معرض ابتلا به سرطان های معده، - ایسنا/خوزستان مدیرگروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به تاثیر مصرف نان کامل در سلامت انسان، گفت: بر اساس پژوهش های انجام شده، افرادی که از نان های کامل استفاده می کنند کمتر در معرض ابتلا به سرطان های معده، سینه، خون و پروستات قرار دارند.

مهنوش صاحبدل در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در تحقیقات انجام شده، اولین عامل خطر سال های از دست رفته عمر در ایران منتسب به مصرف کم غلات کامل بوده است.

مصرف نانی که با آرد سفید تهیه می شود خطر اضافه وزن و چاقی، بیماری های غیرواگیردار به ویژه دیابت، چربی خون بالا و بیماری های قلبی عروقی و سرطان ها و همچنین کمبود ریزمغدی ها را افزایش می دهد.

وی افزود: نان سفید در مقایسه با نان کامل از نظر تغذیه ای ارزش کمتری دارد اما نان هایی که به مقدار استاندارد و معینی سبوس دارند اگرچه رنگشان تیره تر است، ارزش غذایی بیشتری دارند.

صاحبدل، درباره ویژگی های دانه های گندم بیان کرد: یک دانه گندم از سه قسمت سبوس، آندوسپرم و جوانه تشکیل شده است و لایه بیرونی دانه را سبوس می نامند.


برچسب ها: مصرف نان - سرطان ها - بیماری های قلبی عروقی - مصرف - سرطان - بیماری های قلبی - استفاده
آخرین اخبار سرویس:

«نان کامل» چه نانی است؟

«نان کامل» چه نانی است؟