مطالب مرتبط:
شایع ترین نشان های وسواس را بشناسید
شایع ترین بیماری کبدی چیست و چه علائمی دارد؟
شایع ترین بیماری کبدی چیست؟
شایع ترین بیماری کبدی چیست؟ خبرآنلاین
شایع ترین بیماری کبدی چیست؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 ساعت 03:252024-04-18پزشكي

شایع ترین نشانه های وسواس


روانپزشک دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به این که وسواس بیماری سمج روانپزشکی است، گفت: اختلال وسواس برای فرد و اطرافیان بسیار آزاردهنده است و باید برای درمان صبور بود و با مراجعه به پزشک این شرایط را تسهیل کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سمیه معتضدیان با اشاره به تعریف وسواس اظهار کرد: وسواس مجموعه ای از افکار و یا تکانه های ناخواسته، مزاحم و تکراری است.

مبتلایان به وسواس اضطراب های شدیدی را تجربه می کنند.

ردپای ژنتیک در اختلال وسواس این عضو هیئت علمی دانشگاه با تاکید بر این که در بیشتر بیماری های مربوط به روان ردپای ژنتیک دیده می شودخاطرنشان کرد: علامت های ابتلا به وسواس در نوجوانی و یا اوایل دهه 20 آغاز می شود.

وی شیوع وسواس در بین زنان و مردان را یکسان عنوان کرد و گفت: زمانی که وسواس را ریشه یابی می کنیم در بیشتر موارد حداقل یکی از اعضای خانواده به این بیماری و یا بیماری های مرتبط مبتلا هستند.

بدیهی است چنانچه ژن پیش زمینه در خانواده وجود داشته باشد، در اثر محیط و یا عوامل دیگر ممکن است این بیماری بیشتر و یا حادتر بروز پیدا کند.

آغاز ابتلا به وسواس در میانسالی تقریبا منتفی است وی آغاز ابتلا به وسواس در میانسالی را تقریبا منتفی دانست و اضافه کرد: بروز رفتارهای وسواس گونه در سنین بالا می تواند متخصصان را به بیماری های ا


برچسب ها: وسواس - بیماری - عضو هیئت علمی دانشگاه - دانشگاه علوم پزشکی - روانپزشک - پزشک - دانشگاه
آخرین اخبار سرویس:

شایع ترین نشانه های وسواس

شایع ترین نشانه های وسواس