مطالب مرتبط:
بالای 40 سال سن دارید؟ تمرین های بدنسازی برای مغز را جدی بگیرید!
امین زاده پدیده نوظهور فوق سنگین وزنه برداری پارالمپیک
رقابت 2 وزنه بردار فوق سنگین برای سهمیه المپیک
بلیت پاریس در جیب وزنه بردار فوق سنگین ایران
دومین سهمیه المپیکی در وزنه برداری؛ داودی با این یکضرب ضعیف به مدال پاریس می رساند؟/ ارمنی ها رقیب سخت جوان فوق سنگین ایرانی/ شریفی 5کیلو کم آورد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 فروردین 1403 ساعت 03:002024-04-11پزشكي

تمرین بدنسازی با وزنه سبک یا سنگین، کدام بهتر است؟


محققان تناسب اندام اخیرا در یک پژوهش جامع به بررسی تفاوت تاثیر وزنه های سبک و سنگین در تمرین بدنسازی با وزنه پرداخته اند.

- محققان و حرکت شناسان دانشگاه مک مستر کانادا طی تحقیقی و با تمرکز بر عوامل کلیدی و موثر در تمرینات مقاومتی، از جمله تمرین بدنسازی با وزنه، به این نتیجه رسیده اند که انواع تمرینات مقاومتی نتایج مثبتی به همراه دارند، اما برخی تفاوت های جزیی می تواند برای ورزشکاران حرفه ای جالب توجه باشد.

وزنه سبک یا سنگین، کدام در تمرین بدنسازی با وزنه موثرتر است؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازگجت نیوز، استوارت فیلیپس، استاد حرکت شناسی دانشگاه مک مستر کانادا که تحقیق مذکور را با همکاری دانشجویان فارغ التحصیل این دانشگاه، بردلی کریر و جاناتان مکلود انجام داده، با اشاره به مسئله رایج بین ورزشکاران و مربیان بدنسازی مبنی بر این که چه ترکیبی از وزنه در بدنسازی به بهترین نتیجه منجر می شود؟ گفت عوامل گیج کننده بسیاری برای به حداکثر رساندن قدرت و رشد عضلانی در این شرایط وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند.

در فرآیند انجام این تحقیق که نتایج آن در مجله British Journal of Sports Medicine منتشر شده، پژوهشگران 192 آزمایش تصادفی را در نمونه کلی به بزرگی 5000 نفر با تعداد برابر زنان و مردان بررسی کردند و این پژوهش را به بزرگترین در نوع خود بدل کردند.


برچسب ها: بدنسازی - تمرین بدنسازی - تمرین - دانشگاه مک مستر - وزنه - دانشگاه - ورزشکاران
آخرین اخبار سرویس:

تمرین بدنسازی با وزنه سبک یا سنگین، کدام بهتر است؟

تمرین بدنسازی با وزنه سبک یا سنگین، کدام بهتر است؟