مطالب مرتبط:
چرایی شکل گیری «فرزندسالاری» / سالارهای کوچک؛ دغدغه های بزرگ
دغدغه معاون رییسی: با مقصران حضور 2 دختر جیمی جامپ در زمین بازی استقلال برخورد شد!
مهم ترین دغدغه مردم احساس امنیت است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 فروردین 1403 ساعت 11:252024-04-14سياسي

سالارهای کوچک؛ دغدغه های بزرگ


هنگامی که فرزندان نقش «سالار» را در خانواده ایفا می کنند، تصمیم گیری های زندگی بر پایه احساسات می چرخد و در آن خانواده نمی توان به دنبال عقل و منطق بود.

- هنگامی که فرزندان نقش سالار را در خانواده ایفا می کنند، تصمیم گیری های زندگی بر پایه احساسات می چرخد و در آن خانواده نمی توان به دنبال عقل و منطق بود.

ضمن آنکه این سبک تربیتی آسیب هایی همچون کم توجهی به حفظ حرمت بزرگ ترها، فردیت گرایی، بی مسئولیتی و اهمال کاری را به همراه دارد که این ویژگی ها مانع شکل گیری شخصیت سالم در فرزندان خواهد شد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه قدس در گزارشی با این عنوان از چرایی شکل گیری فرزندسالاری و چگونگی برخورد با آن از زبان کارشناسان نوشت: به باور کارشناسان، در جوامع امروزی بنیان خانواده دستخوش تغییرات متعددی شده که یکی از این تغییرات، حکمرانی فرزندان بر قلمرو خانواده و شکل گیری فرزندسالاری است.

به گونه ای که درحال حاضر نه تنها نوجوانان و جوانان، بلکه کودکان نیز در تصمیم گیری ها و جهت دهی به مسیر زندگی نقش بسزایی دارند.

برخی معتقدند این پدیده می تواند پیامدهایی همچون کمرنگ شدن نقش والدین در خانواده را به همراه داشته باشد که مشکلات و آسیب هایی را برای فرزندان رقم می زند.


برچسب ها: خانواده - فرزندان - فرزندسالاری - گیری - تصمیم گیری - کارشناسان - احساسات
آخرین اخبار سرویس:

سالارهای کوچک؛ دغدغه های بزرگ

سالارهای کوچک؛ دغدغه های بزرگ