مطالب مرتبط:
ژاوی: این شرم آور است
فیلم| شهید احمد سلامی سوزایی، پیام آور عرصه ایستادگی و ایثار
انتقاد اولین مدال آور ایران از بی توجهی به دوومیدانی بانوان آفتاب نو | اخبار ورزشی
التماس می کنم دست از این رفتارهای حیرت آور در خیابان ها آنهم با جوانان خودمان بردارید /ثمر و محصول خون شهدا رو هوا نکنید
واکنش تحلیلگر ایرانی ساکن لندن به فعالیت مجدد گشت ارشاد: به مسئولان التماس می کنم دست از این رفتارهای حیرت آور در خیابان ها با جوان های خودمان بردارید
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 فروردین 1403 ساعت 17:452024-04-17سياسي

گورهای شگفت آور


گورهای انسان ها از تلخ ترین و البته مهم ترین بقایای به جامانده از دنیای باستان اند.

مردم به روش های مختلفی دفن می شدند، از خاکسپاری در داخل اهرام عظیم گرفته تا انداختن جسد در باتلاق، - روش دفن و خاکسپاری مردم در دوره ها و نقاط مختلف جهان گوناگون بوده است.

در برخی موارد، مردم می ترسیدند مرده ها زنده شوند و آسیب بزنند؛ در نتیجه گاهی اجساد را قطع عضو می کردند و یا آنها را می بستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، باستان شناسان با کاوش در نقاط مختلف جهان گورهای باشکوه و در برخی موارد حیرت آوری را کشف کرده اند.

در ادامه به منتخبی از مواردی که توسط لایو ساینس معرفی شده است، می پردازیم: خون آشام های بدون سر در لهستان در سال 2013، کارگران ساختمان که در گلیویتسه واقع در لهستان مشغول کار بودند گورستانی را کشف کردند که پر از بقایای افرادی سر بریده شده بود، درحالی که جمجمه آن ها بین زانوهایشان قرار گرفته بود.

رسانه ها از آنها به عنوان خون آشام های سربریده یاد کردند و این اکتشاف به یک داستان بزرگ تبدیل شد.

باستان شناسی که این گورستان را کاوش کرد، در ایمیلی به لایوساینس توضیح داد که این اجساد به قرن 15 یا 16 میلادی تعلق دارند و هدف از این روش از دفن جلوگیری از برخاستن از مرگ و انجام کارهای شیطانی بود.


برچسب ها: خاکسپاری - مختلف - باستان شناسان - باستان - بقایای - لهستان - مردم
آخرین اخبار سرویس:

گورهای شگفت آور

گورهای شگفت آور