مطالب مرتبط:
تمهیدات ویژه ترافیکی برگزاری مراسم نماز عید فطر در شرق استان تهران اعلام شد
تمهیدات نماز عید فطر در تهران
محدودیت های ترافیکی عید فطر در همدان
اقامه نماز عید فطر در 23 نقطه از خراسان شمالی
پیش بینی معامله گران ارزی از بازار بعد از عید فطر
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 فروردین 1403 ساعت 18:352024-04-09سياسي

عید وصال


ما امیدواریم که از فیض ماه مبارک و فیض عید ماه مبارک، که عید وصال است، ما هم حظّی ببریم که بتوانیم در این مشکلاتی که بر ما وارد می شود، سرفراز بیرون بیاییم.

(صحیفه امام، ج 19، ص 285) ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی خدا، ضیافت الله است و مردمان روزه دار مهمان بارگاه کریمانه خداوند متعال، می باشند.

رسم مهمانی بر آنست که میهمانان خود را برای رفتن به مهمانی از قبل آماده کنند و آنچه مناسب حضور در نزد میزبان است، رعایت نمایند.

ماه، ماه خدا، میزبان خداوند رحمان و مهمان، مردمان روزه داری هستند که با روزه داری به پیشگاه الهی تقرب می جویند و از ذات باری تعالی امید رحمت و مغفرت دارند.

عارفان واصل از جمله امام خمینی، دو ماه رجب و شعبان را مقدمه ورود به ماه مبارک رمضان می دانند و برای رعایت آداب و ورود به این ماه، لزوم رعایت آداب ماه رجب و شعبان را توصیه می کنند.

استحباب مؤکد روزه گرفتن در ماه رجب و شعبان، مواظبت بر دعاهای مأثوره این دو ماه، بویژه مناجات شعبانیه که بنابر نقل، مناجات همه ائمه(ع) بوده است، نشانگر عظمت این دو ماه و مقدمه بودن برای ورود با معنویت و روحانیت بر ماه مبارک رمضان است.

زیرا در این مناجات انسان از خداوند طلب کمال انقطاع به سوی او را می کند و امام خمینی معتقد است که: لازم است انقطاع کامل داشته باشد تا بتواند مراسم و آداب مه


برچسب ها: ماه مبارک - ماه مبارک رمضان - مهمان - مبارک - مهمانی - روزه داری - روزه
آخرین اخبار سرویس:

عید وصال

عید وصال