مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 فروردین 1403 ساعت 04:302024-04-16پزشكي

این افراد ریواس نخورند


یک متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نقش برخی گیاهان خوراکی طبیعی و دارویی در سلامت را تشریح کرد.

- ایسنا/لرستان یک متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نقش برخی گیاهان خوراکی طبیعی و دارویی در سلامت را تشریح کرد.

مهناز مردانی در گفت وگو با ایسنا در خصوص مصرف غذایی گیاهان خوراکی و دارویی طبیعی گفت: یکی از نعمت های بی شمار خداوندی، وجود گیاهان خوراکی و گاها دارویی در استان حاصلخیز لرستان است.

وی با بیان اینکه استفاده درست و منطقی از این گیاهان منجر به حفظ و ارتقاء سلامت خواهد شد، ادامه داد: از جمله این گیاهان می توان به ریواس، کنگر، قارچ کوهی، شنگ یا ریش بز، پای غازان یا در گویش محلی پاغزو، زرشک، موسیر، بن سرخ و.

اشاره کرد.

مردانی اضافه کرد: این گیاهان خودرو و ارگانیک سرشار از فیبر، مواد معدنی، ویتامین C ویتامین های گروه B و بعضا پیش ساز ویتامین D هستند.

این متخصص تغذیه یادآور شد: فیبر بسیار خوب این گیاهان باعث ایجاد لینت مزاج در افراد و پیشگیری از یبوست های مزمن شده و به سلامت سیستم گوارش کمک شایانی خواهد کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: مصرف مناسب انواع این گیاهان منجر به کاهش چربی های خون در افراد مبتلا به دیس لیپیدمی و تعدیل قند خون در افراد دیابتی می شود.


برچسب ها: دانشگاه علوم پزشکی لرستان - گیاهان - عضو هیات علمی دانشگاه - دانشگاه علوم پزشکی - علوم پزشکی لرستان - خوراکی - دارویی
آخرین اخبار سرویس:

این افراد ریواس نخورند

این افراد ریواس نخورند