مطالب مرتبط:
پیام فدراسیون بسکتبال درپی درگذشت پیشکسوت این رشته
عکسی خاص از نوجوانی محمد اصفهانی در صف نماز جمعه
سیاسی ترین عکس محمد اصفهانی را ببینید!
ببینید | ذوق زدگی اصفهانی ها از رسیدن زاینده رود
به آب افتادن شهروند اصفهانی به دلیل عدم توجه به هشدار باز شدن آب زاینده رود (فیلم)
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 فروردین 1403 ساعت 13:102024-03-24فرهنگي

درگذشت قلمزن پیشکسوت اصفهانی


استاد مهدی علمداری، هنرمند پیشکسوت قلمزنی که علاوه بر این هنر، در زمینه هایی مانند مینیاتور، مجسمه سازی و طراحی نقشه فرش کار کرده بود، شب گذشته (چهارم فروردین ماه) درگذشت.

- ایسنا/اصفهان استاد مهدی علمداری، هنرمند پیشکسوت قلمزنی که علاوه بر این هنر، در زمینه هایی مانند مینیاتور، مجسمه سازی و طراحی نقشه فرش کار کرده بود، شب گذشته (چهارم فروردین ماه) درگذشت.

نورالله عبدالهی، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: زنده یاد استاد مهدی علمداری، از بزرگان هنر قلمزنی اصفهان و ایران بود که شب گذشته درپی تداوم بیماری، دار فانی را وداع گفت.

او با اظهار تسلیت به خانواده این هنرمند و جامعه هنری اصفهان، افزود: مراسم خاکسپاری این هنرمند پیشکسوت قلمزنی فردا صبح (ششم فروردین ماه) در باغ رضوان اصفهان برگزار می شود و این هنرمند در قطعه هنرمندان به خاک سپرده خواهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهدی علمداری هنرمند پیشکسوت قلمزنی در سال 1326 در غرب شهر اصفهان و در محله الیادران متولد شد.

او قلمزنی را نزد دایی اش سیدمحمد قلمی زاده، و برادران شان حسن و حسین علمداری آغاز کرد و خیلی زود در هنر قلمزنی به درجه استادی رسید، به طوری که به همه سبک های این هنر اشراف داشت.


برچسب ها: هنرمند پیشکسوت - اصفهان - پیشکسوت - قلمزنی - هنرمند - صنایع دستی و هنرهای سنتی - فروردین
آخرین اخبار سرویس:

درگذشت قلمزن پیشکسوت اصفهانی

درگذشت قلمزن پیشکسوت اصفهانی