مطالب مرتبط:
اختلال پانیک، احساس به دلیل ترس با ریشه ژنتیکی
از اختلال دو قطبی چه می دانید؟ | علت بیماری دوقطبی و راه های درمان آن چیست؟
علائم جدی اختلال در عملکرد کلیه
جزییات جدید درباره دریافت مالیات از «مهریه»| اصل موضوع چیست؟
از اختلال در اینترنت تا آخرین وضعیت فروش اینترنتی دارو
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 فروردین 1403 ساعت 10:502024-04-12پزشكي

اختلال «پانیک» چیست؟


این روزها در روند پرشتاب زندگی های مدرن، اضطراب، استرس و نگرانی همراه با برخی علایم از جمله لرزش و تپش قلب در فرد ایجاد می کند که در نهایت همین مساله منجر به ایجاد اختلالی به نام پانیک می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، نگرانی و یا داشتن اضطراب در خصوص وقایع زندگی یک امر طبیعی است و حتی واکنش مغز در برابر واقعیت های روزمره محسوب می شود اما باید توجه داشت که نگرانی، اضطراب و ترس نیز همانند دیگر مسایل روانی اگر از حد نرمال خود خارج شود، می تواند به عنوان یک اختلال روانی مشکلات مهمتری را نیز به وجود آورد.

طبق برآورد سازمان جهانی بهداشت، حدود 25 درصد مردم جهان به یکی از انواع اختلالات روانی، عصبی و رفتاری (به جز اعتیاد به مواد مخدر، الکل و.

) دچار هستند و براساس اعلام وزارت بهداشت و درمان، اختلالات روان پزشکی بعد از شیوع کرونا به حدود 29 درصد رسید که به گفته سرپرست مرکز آموزشی درمانی 22 بهمن قزوین نیز در دوره اپیدمی کرونا به دلیل وجود اخبار ناگوار مرگ و میر و تغییر سبک زندگی، بسیاری از بیماری های روانی از جمله اختلال پانیک یا حمله اضطرابی و هراس در قزوین همانند دیگر نقاط کشور بیشتر شد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز قزوین در این رابطه با عادله عسگری، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین و سرپرست مرکز آموزشی درمانی


برچسب ها: اختلال - اختلالات روان - نگرانی - اضطراب - روان - اختلالات - روانی
آخرین اخبار سرویس:

اختلال «پانیک» چیست؟

اختلال «پانیک» چیست؟