مطالب مرتبط:
کاهش بیش از یک متری تراز آب دریای خزر در دهه اخیر
کاهش یک متری تراز دریای خزر/ شناسایی 250 محدوده فرونشست در کشور
کاهش تراز دریای خزر به بیش از یک متر رسید
تراز دریای خزر کاهش یافت
سهم ناچیز ایران از بازار بانکرینگ خلیج فارس و دریای عمان!
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 فروردین 1403 ساعت 15:252024-04-14اقتصادي

کاهش یک متری تراز دریای خزر


ر رییس سازمان نقشه برداری کشور گفت: تراز دریای خزر در حال کاهش است که عوامل مختلفی از جمله تغییر اقلیم در آن تاثیرگذار است، به طوری که نسبت به 10 سال گذشته بیش از یک متر کاهش داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، علی جاویدانه امروز (یکشنبه) در سومین نشست سیاستگذاری بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی ژئوماتیک 1403 اظهار داشت: 22 ایستگاه در سواحل شمالی و جنوبی فعال است که وضعیت جزر و مد و تراز دریا را برای یک سال آینده پیش بینی می کند.

وی ادامه داد: تراز دریای خزر در حال کاهش است که عوامل مختلفی از جمله تغییر اقلیم داریم، بیش از یک متر نسبت به 10 سال گذشته کاهش داشته است با توجه به وضعیت توپوگرافی بیشتر در سواحل دریای شمالی نشان خواهد داد.

تصویربرداری از 150 شهر رییس سازمان نقشه برداری کشور گفت: در 2 سال گذشته با سرمایه گذاری های سازمان برنامه و بودجه و هماهنگی بین نهادهای مختلف، اقدام به توسعه زیرساخت ها، بازسازی شبکه ها و دستگاه های تصویر برداری کرده ایم و استان ها هدفمند فعالیت کردند.

وی عنوان کرد: 2 هزار و 440 شهر در کشور داریم که 350 شهر فاقد نقشه است، این شهرها در گذشته روستا بودند که تبدیل به شهر شدند و اکنون برای 150 شهر نقشه تهیه شده است.


برچسب ها: سازمان نقشه برداری کشور - سازمان نقشه برداری - نقشه برداری - دریای خزر - تغییر اقلیم - رییس سازمان - کاهش
آخرین اخبار سرویس:

کاهش یک متری تراز دریای خزر

کاهش یک متری تراز دریای خزر