مطالب مرتبط:
صادقی: تئاتر تفننی، ضد فرهنگ است در حالی که تئاتر واقعی و حرفه ای، تماشاچی را متفکر بار می ورد
بنیاد ملی تئاتر ایران ایجاد می شود
علی نصیریان: بازیگرم،نمایشنامه نویس و کارگردان نیستم / اداره تئاتر را کارگاه نمایش کنید
برگزیدگان جشنواره نمایشنامه نویسی چهارراه معرفی شدند/ این رویداد تلاقی هنر، ادبیات، تاریخ و تئاتر است
علی نصیریان: موزه تئاتر را کارگاه نمایش کنید
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 اسفند 1402 ساعت 12:102024-03-12فرهنگي

صادقی: تئاتر تفننی، ضد فرهنگ است اما تئاتر واقعی تماشاچی را متفکر بار می ورد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو-علی حامدین، قطب الدین صادقی بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر در حاشیه آیین نکوداشت علی نصیریان و در پاسخ به سوال دانشجو پیرامون آسیب وارده به تئاتر کشور با ورود افراد غیر حرفه ای به آن، - بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر با بیان ویژگی های تئاتر حرفه ای و واقعی، به دو دشمن اصلی این حرفه اشاره کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو-علی حامدین، قطب الدین صادقی بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر در حاشیه آیین نکوداشت علی نصیریان و در پاسخ به سوال دانشجو پیرامون آسیب وارده به تئاتر کشور با ورود افراد غیر حرفه ای به آن، گفت: آنچه که من تئاتر واقعی، حرفه ای و هنری می دانم، هم از نظر زیبایی شناسی و هم از نظر محتوا، آثار گرانقدری هستند که می توانند چیزی به دوران ما اضافه کرده و تماشاچی را در سطوح مختلف، منقلب کنند و متفکر بار آورند.

وی خاطرنشان کرد: چنین تئاتری ارزشمند است و تماشاچی را با خود به فضاهای برتر می برد.

این تئاتر، دو دشمن دارد.

یکی تئاتر آماتور است؛ افرادی که صرفا با پرداخت پول و شرکت در کلاس هایی مبتدی، وارد این حرفه می شوند و کارهایی را اجرا می کنند که واقعا ضعیف هستند.

این اجراها نه فرم و نه محتوای مناسبی دارند.


برچسب ها: بازیگر پیشکسوت سینما - تئاتر - قطب الدین صادقی - دانشجو - علی نصیریان - پیشکسوت - حرفه
آخرین اخبار سرویس:

صادقی: تئاتر تفننی، ضد فرهنگ است اما تئاتر واقعی تماشاچی را متفکر بار می ورد

صادقی: تئاتر تفننی، ضد فرهنگ است اما تئاتر واقعی تماشاچی را متفکر بار می ورد