مطالب مرتبط:
باید حداقل 8 میلیون تومان به پایه حقوق کارگران افزوده شود
باید 8 میلیون تومان به پایه حقوق کارگران افزوده شود
باید حداقل 8 میلیون تومان به پایه حقوق کارگران افزوده شود
امشب دستمزد 1403 کارگران با سبد معیشتی 25 میلیون تومانی محاسبه می شود؟/ افزایش حقوق کارگران هرگز بر اساس تورم نبوده است
جدیدترین خبر از افزایش حقوق کارگران در سال 1403/ در آخرین جلسه کمیته مزد چه گذشت؟ وزارت بهداشت سبد جدید غذایی ارائه داده! این موضوع برای گروه کارگری عجیب و غیر قابل قبول است/ این اقدام در راستای ارزان سازیِ سبد معیشت اتفاق افتاده است!
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 اسفند 1402 ساعت 14:402024-03-05اقتصادي

مطالبه اصلی کارگران اصلاح پایه حقوق است


رییس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران مطالبه اصلی کارگران را اصلاح پایه مزد عنوان کرد و گفت: اگر پایه حقوق و دستمزد کارگران برای یکبار اصلاح و به روز شود، - رییس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران مطالبه اصلی کارگران را اصلاح پایه مزد عنوان کرد و گفت: اگر پایه حقوق و دستمزد کارگران برای یکبار اصلاح و به روز شود، قطعا در افزایش قدرت معیشت و جبران هزینه های زندگی آنها اثرگذار است.

سمیه گلپور در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به فرایند تعیین دستمزد کارگران به تعریف مزد پرداخت و اظهار کرد: مزد در تعریف ملی و بین المللی به آن مبلغی گفته می شود که فارغ از سن و سال و جنسیت کارگر تعیین می شود تا زندگی روزمره خود را به نوعی بگذراند و در عین حال قدرت خرید برای زندگی کردن داشته باشد و بتواند خود و خانواده اش را هم به جهت قدرت خرید هم سبد معیشت تامین کند و این تعریفی است که هم در عرصه ملی و هم بین المللی در فضای کشورهای دیگر نسبت به بحث دستمزد وجود دارد.

وی تصریح کرد: مزد مکفی مزدی است که قدرت خرید به کارگر و خانواده اش بدهد و هزینه های زندگی اعم از بهداشت و درمان، خوراک و پوشاک و رفاه نسبی او را تامین کند، در غیر این صورت توجیهی برای کار کردن باقی نمی ماند لذا شورای عالی کار موظف است همه ساله مطابق با ماده 41 قانون کار و محاسبه نرخ تورم و سبد مع


برچسب ها: کارگران - کارگر - انجمن های صنفی کارگران - دستمزد کارگران - اصلاح - حقوق و دستمزد - پایه
آخرین اخبار سرویس:

مطالبه اصلی کارگران اصلاح پایه حقوق است

مطالبه اصلی کارگران اصلاح پایه حقوق است