مطالب مرتبط:
چرا زولبیا و بامیه حدود 150 درصد گران شد؟/ شکر عامل افزایش قیمت محصولات مورد نیاز رمضان
قیمت مصوب زولبیا و بامیه در مشهد اعلام شد
قیمت مصوب زولبیا و بامیه در مشهد اعلام شد
قیمت جدید زولبیا و بامیه در یزد اعلام شد
نرخ فروش زولبیا و بامیه در شهرستان آستارا اعلام شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 اسفند 1402 ساعت 09:002024-03-12پزشكي

مصرف زیاد زولبیا و بامیه باعث مشکلات گوارشی و قلبی می شود


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و مدیر گروه تغذیه گفت: مصرف زولبیا و بامیه در حد متعادل در روزه داری مشکلی ایجاد نمی کند اما مصرف زیاد و روزانه در سفره رنگین ماه مبارک رمضان باعث بروز مشکلات متعدد گوارشی، - ایسنا/سیستان و بلوچستان عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و مدیر گروه تغذیه گفت: مصرف زولبیا و بامیه در حد متعادل در روزه داری مشکلی ایجاد نمی کند اما مصرف زیاد و روزانه در سفره رنگین ماه مبارک رمضان باعث بروز مشکلات متعدد گوارشی، قلبی و عروقی می شود.

دکتر منصور کرجی بانی در گفت وگو با ایسنا افزود: روزه داری کنترل وزن، چربی خون، فشارخون و بهبود سیستم ایمنی بدن انجام می شود، روزه داری به بدن فرصت می دهد چربی های به مرور زمان ذخیره شده را بسوزاند و پس از اتمام دوران روزه داری چربی های تازه و مناسب تری جایگزین نماید.

وی ادامه داد: در روزه داری ذخایر گلیکوژن و چربی جهت تولید انرژی استفاده شده، لذا سطح انسولین خون کمی پایین تر از روزهای دیگر است که می تواند چربی ذخیره و احتمال مقاوم شدن سلولها به انسولین که زمینه ساز دیابت است را کاهش دهد ، روزه داری باعث استراحت دستگاه گوارش، تنظیم سوخت و ساز بدن، کاهش فشار خون و وزن بدن می شود.


برچسب ها: روزه داری - دانشگاه علوم پزشکی زاهدان - زولبیا و بامیه - عضو هیأت علمی دانشگاه - دانشگاه علوم پزشکی - ماه مبارک رمضان - روزه
آخرین اخبار سرویس:

مصرف زیاد زولبیا و بامیه باعث مشکلات گوارشی و قلبی می شود

مصرف زیاد زولبیا و بامیه باعث مشکلات گوارشی و قلبی می شود