مطالب مرتبط:
پرستاران تا مرز بحران درحال مهاجرتند
مواجهه با 3 زنگ خطر بزرگ؛ اصلی ترین بحران های ایران در سال 1403 کدام هستند؟
مهاجرت پرستاران به مرز بحران رسیده است
مهاجرت پرستاران به مرز بحران رسید
مهاجرت پرستاران به مرز بحران رسیده است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 اسفند 1402 ساعت 17:452024-03-12بين الملل

بحران قفقاز و معمای کریدورهای ترانزیتی


در شرایط جدید، جمهوری اسلامی ایران باید نقش توازن گر خود در منطقه قفقاز را احیا کرده و ضمن جلوگیری از اتحاد ترکیه، آذربایجان و گرجستان برای بی اثر کردن مسیرهای ترانزیتی کشورمان و ایجاد کریدورهای جایگزین، - در ماههای اخیر حمله اسراییل به نوار غزه و کشتار بی رحمانه ای که این رژیم علیه مردم فلسطین به راه انداخته به خبر اصلی همه رسانه ها تبدیل شده و در نتیجه همه بحرانها و اختلافات ارضی- ژئوپلیتیکی دیگر را در حاشیه قرار داده است.

هر چند به دلیل طرح مسأله نسل کشی در غزه و بالا بودن شدت درگیریها و تلفات در این جنگ، لزوم باقی ماندن آن در رأس تحلیل های سیاسی احساس می شود، اما به نظر می رسد، با توجه به تعدد تهدیدات موجود در اطراف مرزهای ایران، غفلت از سایر مسائل و مشکلات ژئوپلیتیکی حوزه پیرامونی کشور نیز به مصلحت نیست.

به ویژه که در زمان اوج گیری یک بحران بین المللی، بسیاری از مقامات کشورها می کوشند در سایه تغییر تمرکز افکار عمومی جهانی، اهداف و مقاصد منطقه ای خود را که در زمان معمول باید با تحمل فشار و هزینه بالا پیش می بردند، در سکوت خبری پیگیری کنند.

بحران قفقاز نیز یکی از این مسائل است که عدم غفلت از آن و آمادگی برای مدیریت شرایط در مرزهای شمال غربی طبق منافع کشور، باید یکی از الزامات دستگاه دیپلماسی کشور باشد.


برچسب ها: جمهوری اسلامی ایران - بحران - مسائل و مشکلات - جمهوری اسلامی - کشور - گیری - حمله اسراییل
آخرین اخبار سرویس:

بحران قفقاز و معمای کریدورهای ترانزیتی

بحران قفقاز و معمای کریدورهای ترانزیتی