مطالب مرتبط:
یادی از شهید محلاتی در سالروز شهادتش
بازگشت پیکر مطهر 34 شهید دفاع مقدس از شلمچه به کشور
الحاق 2شناور از کلاس شهید سلیمانی به نیروی دریایی سپاه در هرمزگان |
فوری / همسر شهید سجاد طاهرنیا درگذشت!
رژیم اسراییل تقریباً هر روز یک خبرنگار فلسطینی را شهید کرده است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 اسفند 1402 ساعت 10:402024-02-20سياسي

یادی از شهید محلاتی در سالروز شهادتش


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، شیخ فضل الله محلاتی در فاصله سال های 1326 تا 1357 پس از آشنایی با شهید نواب صفوی، به گروه فداییان اسلام پیوست و به علت این همکاری، - نمایندگی مردم محلات در نخستین دوره مجلس شورای اسلامی و مسئولیت نظارت، کنترل و هدایت سپاه پاسداران از بدو تشکیل آن از مسئولیت های دیگر آیت الله محلاتی بود.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، شیخ فضل الله محلاتی در فاصله سال های 1326 تا 1357 پس از آشنایی با شهید نواب صفوی، به گروه فداییان اسلام پیوست و به علت این همکاری، بار ها تحت تعقیب قرار گرفت.

در سال 1340 به تهران سفر کرد و ضمن اشتغال به کار های علمی، فرهنگی و تبلیغی، همواره در صحنه های مختلف به مبارزه با رژیم پهلوی و همچنین ساماندهی و حضور در تظاهرات مردمی بر علیه شاه می پرداخت و نهایتا در جریان ورود حضرت امام (ره) به میهن اسلامی، از اعضای کمیته مرکزی استقبال بود.

در آستانه 22 بهمن 1357، این صدای انقلاب بود که از حنجره شهید محلاتی به عنوان نخستین سخنگوی انقلاب، پیروزی نهضت و استقرار جمهوری اسلامی را در کشور از راه رادیو به ملت ایران رساند.

او به علت سابقه درخشانش، مورد اطمینان حضرت امام خمینی (ره) بود و مسئولیت های اجرایی مختلفی مانند معاونت کمیته مرکزی انقلاب و نمایندگی ایشان در مراسم باشکوه حج ابراهیمی در


برچسب ها: محلات - فداییان اسلام - اسلام - فرهنگی - گروه - مجلس شورای اسلامی - خبرگزاری
آخرین اخبار سرویس:

یادی از شهید محلاتی در سالروز شهادتش

یادی از شهید محلاتی در سالروز شهادتش