مطالب مرتبط:
دنیا، راه ورود به بهشت و بهره مندی از لذات آن
پرونده ویژه طرح کلان شهر مولد کشاورزی بررسی شد/ بهره گیری از اموال مازاد وزارت جهاد کشاورزی
الزام مالکان و مستاجران برای ثبت نام در سامانه املاک و اسکان
معاون بنیاد مسکن کشور:10 هزار واحد نهضت ملی مسکن به بهره برداری رسید
حمله روزنامه سپاه به رسایی : هم از تعهد بی بهره ای هم از تخصص/ چندبار ردصلاحیت شده ای، به حاج قاسم هم توهین کرده ای ولی توهم ریاست مجلس بعدی را هم داری!
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 اسفند 1402 ساعت 18:152024-03-06سياسي

الزام بهره مندی از نخبگان در داوری پرونده های قضایی گیلان


رییس کل دادگستری گیلان، استفاد از نخبگان در امر داوری را مورد تاکید قرار داد و گفت: نخبگان حقوقی و کارشناسان صنوف می توانند در امر قضاوت گام های موثری در رفع اختلافات بردارند.

- ایسنا/گیلان رییس کل دادگستری گیلان، استفاد از نخبگان در امر داوری را مورد تاکید قرار داد و گفت: نخبگان حقوقی و کارشناسان صنوف می توانند در امر قضاوت گام های موثری در رفع اختلافات بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی امروز، 16 اسفند ماه در همایش استانی نقش داوری حرفه ای در نظام قضایی و حقوقی، اظهار کرد: باید نهادهای داوری را در جامعه برای مردم تبیین کنیم تا با کارکردها و ظرفیت های این نهاد آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه یکی از معضلات دستگاه قضایی کثرت ورودی پرونده به محاکم است، افزود: هر چه فعالیت های اجتماعی بیشتر و تکنولوژی توسعه یابد اختلافات نیز بیشتر شده و درصد ورودی پرونده های قضایی نیز افزایش می یابد.

رییس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه اکنون بسیاری از کشورها از نهادهای داوری بهره مند می شوند، گفت: استفاده از این نهادها راهکاری در راستای کاهش مراجعات به محاکم قضایی است.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با بیان اینکه هزینه دادرسی در برخی پرونده ها بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: مردم با مراجعه به نهادهای داوری هزینه کمتر


برچسب ها: نخبگان - رییس کل دادگستری - داوری - اختلافات - گیلان - حجت الاسلام والمسلمین - اسماعیل صادقی نیارکی
آخرین اخبار سرویس:

الزام بهره مندی از نخبگان در داوری پرونده های قضایی گیلان

الزام بهره مندی از نخبگان در داوری پرونده های قضایی گیلان