مطالب مرتبط:
لیست نهایی جبهه پایداری کرمانشاه اعلام شد خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان
لیست های معروف احزاب مختلف تهران برای انتخابات شورای اسلامی خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز
لیست بهترین دبیران فیزیک کنکور ایران
آمار مهاجران افغان در ایران 6 میلیون است/ مخالفت رهبری با بررسی پرونده فرزندش در خبرگان/ تولید پژو پارس باز هم ادامه یافت
فیلم| جولان تنها بنتلی بنتایگا وارد شده به ایران در خیابان های تهران
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 اسفند 1402 ساعت 17:502024-02-29اقتصادي

ایران همچنان در بند لیست سیاه اف ای تی اف


باید به این مسأله نیز توجه داشت که قرار گرفتن نام ایران در لیست سیاه FATF تاثیر بسزایی بر سیاست خارجی و اقتصاد ایران دارد.

این امر ضمن خدشه دار کردن اعتبار و قدرت نرم ایران در مجامع بین المللی، - گروه ویژه اقدام مالی، اف ای تی اف(FATF)، روز جمعه چهارم اسفند اعلام کرد که نام جمهوری اسلامی ایران همچنان در فهرست سیاه این نهاد بین المللی باقی مانده است؛ تصمیمی که ظاهراً برای مقامات کشورمان دور از انتظار هم نبوده و طبق گفته های رییس کل بانک مرکزی در روز قبل از انتشار این بیانیه، ایران فعلاً به دلیل تحریم ها به دنبال این است که همانگونه که به جای سوییفت از ابزار های دیگری استفاده می کند، اف ای تی اف خاص خود را هم داشته باشد.

بر این اساس به نظر می رسد در حالیکه در این دوره امارات متحده عربی و در دوره بررسی پیشین یعنی تیر 1402، لبنان از فهرست خاکستری این نهاد حذف شدند، جمهوری اسلامی ایران در مقطع کنونی تلاش و اراده خاصی نیز برای خروج فهرست سیاه اف ای تی اف ندارد.

اما اف ای تی اف چگونه سازمانی است، چرا برخی در ایران مخالف پیوستن به آن هستند؟ و راهکار برون رفت از این شرایط چیست؟ گروه ویژه اقدام مالی (در پولشویی) یا به اختصار اف ای تی اف، نام یک سازمان بین دولتی است که در سال 1989 با ابتکار کشورهای گروه7 با هدف مبارزه با پولشویی تأسیس شد.


برچسب ها: جمهوری اسلامی ایران - ایران - اف ای تی اف - جمهوری اسلامی - بین المللی - لیست سیاه - رییس کل بانک مرکزی
آخرین اخبار سرویس:

ایران همچنان در بند لیست سیاه اف ای تی اف

ایران همچنان در بند لیست سیاه اف ای تی اف