مطالب مرتبط:
قدم گذاشتن به گورستانی ترسناک در اعماق
قدم گذاشتن به گورستانی ترسناک در اعماق
جلوگیری از زمین خواری 10 هزار میلیارد تومانی در البرز
واکنش نبی درخصوص احیای زمین شماره یک کمپ تیم های ملی
جلوگیری از زمین خواری 10 هزار میلیارد تومانی در البرز
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 اسفند 1402 ساعت 07:402024-03-17اجتماعي

شهر سنگی گم شده در اعماق زمین


اگر به 12 کیلومتری شمال غرب کاشمر حدود 6 کیلومتری شمال روستای کسرینه سری بزنیم با بقایای قلعه باستانی، مواجه خواهیم شد که تنها دیواره ای مختصر و آثار غاری از آن بر جای مانده است.

- برای ورود به مجموعه ی نظامی آتشگاه از سوی جنوب پس از عبور از کسرینه ، ابتدا با دیواره های سنگی بسیار مرتفعی مواجه می شویم که در میانه ی آنها یک دره ی باز و عمیق مشاهده می شود.

در همین خصوص یکی از کارشناسان گردشگری و ابنیه های تاریخی در خصوص بقایای این مکان تاریخی به ایسنا گفت: مجموعه ی دفاعی آتش گاه که به عبارتی دیگر قلعه نیز نامیده شده است، مجموعه ای از سازه های مختلف دفاعی شامل بر دیوار، دیواره، برج، برجک و سنگرهای صخره ای به همراه یک قلعه ی مستحکم در مقابل ورودی اصلی و نیز دیوارهای دفاعی سنگی بسیار طویل در ارتفاعات بالاتر از قلعه ی ورودی است.

محمد یوسفی اظهار کرد: این مجموعه ی وسیع و گسترده در شمال روستای کسرینه و در فاصله اندکی از آن، بر روی ارتفاعات سیاه کوه، از مجموعه ی کوهستان های کوه سرخ واقع شده است.

وی خاطرنشان کرد: موقعیت فوق العاده این مجموعه و صعب العبور بودن مسیرهای آن چه از جبهه ی شمالی و کریز و چه از جبهه جنوبی و کسرینه باعث شده تا در مدت زمان طولانی، نظری خاص به این جایگاه داشته باشند.


برچسب ها: کسرینه - قلعه - دفاعی - روستای - سنگی - تاریخی - بقایای
آخرین اخبار سرویس:

شهر سنگی گم شده در اعماق زمین

شهر سنگی گم شده در اعماق زمین