مطالب مرتبط:
فیلم| شوخی پوتین با زنی که لباس نظامی به تن داشت
اصلاح سر و صورت در قیطریه تهران 1.500.000 ناقابل!/ اختلاف 200 درصدی قیمت ها در آرایشگاه های مردانه با نرخ مصوب
خواننده زنی که با چادر روی صحنه می رود! +عکس
نرخ آرایشگاه های مردانه و زنانه در 50 سال قبل + عکس
عکس/اتهام زنی سپهر حیدری علیه VAR و داوری در بازی دربی!
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 اسفند 1402 ساعت 12:202024-03-15فرهنگي

زنی با چهره مردانه در شعر!


«عشق و ستایش جمال در اشعار پروین راه ندارد و به طور کلی در اشعار او اثری از ظرافت روح زنان به چشم نمی خورد و معلوم نیست این همه صبغه مردوارگی را در اشعار پروین چگونه باید توجیه کرد.

- سعید حمیدیان معتقد است: عشق و ستایش جمال در اشعار پروین راه ندارد و به طور کلی در اشعار او اثری از ظرافت روح زنان به چشم نمی خورد و معلوم نیست این همه صبغه مردوارگی را در اشعار پروین چگونه باید توجیه کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رخشنده اعتصامی معروف به پروین اعتصامی، شاعر در 25 اسفندماه 1285 در تبریز متولد شد و در 15 فروردین 1320 در سن 34سالگی بر اثر بیماری حصبه درگذشت.

او از کودکی فارسی، انگلیسی و عربی را نزد پدرش آموخت و از همان کودکی زیر نظر استادانی مثل دهخدا و ملک الشعرا بهار سرودن شعر را آغاز کرد.

اعتصامی شعرهایش را در حضور چهره هایی مانند علی اکبر دهخدا، ملک الشعرا بهار، عباس اقبال آشتیانی، سعید نفیسی و نصرالله تقوی که از دوستان یوسف اعتصامی، پدر او بودند و گاهی اوقات به خانه او می آمدند، می خواند و مورد تشویق آن ها قرار می گرفت.

از ستایش تا انکار پروین سعید حمیدیان در کتاب در طریق ادب: از فردوسی تا نیما در مقدمه مقاله خود با عنوان نقد پروین اعتصامی یادآور شده چند دیدگاه نسبت به شعر پروین وجود دارد؛ گروهی در ستایش شأن شعر و اخلاقش از هیچ مبالغتی فروگذار


برچسب ها: اشعار - پروین - چهره مردانه - دهخدا - کودکی - ستایش - سعید نفیسی
آخرین اخبار سرویس:

زنی با چهره مردانه در شعر!

زنی با چهره مردانه در شعر!