مطالب مرتبط:
پیش بینی میرسلیم از آینده کرسی ریاست مجلس
انتقاد تند روزنامه جوان از حمید رسایی: هم از تعهد بی بهره ای هم از تخصص! مصداق عینی «کیف کشی» و «روابط فامیلی» برخی افراد «رشدیافته بدون صلاحیت در عرصه سیاست» خود اوست! چندبار ردصلاحیت شده، به حاج قاسم هم توهین کرده، ولی توهم ریاست مجلس بعدی را هم دارد
خداحافظی «جنتی» با صندلی ریاست مجلس خبرگان
آخرین نتایج نهایی انتخابات مجلس 1402 در تهران+ اسامی و تعداد آرا
تحصیلات راه یافتگان به مجلس دوازدهم چیست؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 اسفند 1402 ساعت 23:152024-03-06سياسي

ریاست مجلس به کدام یک از این 8 نفر می رسد؟ پیش بینی شما چیست؟ نتایج آنلاین نظرسنجی را ببینید


تا این لحظه، نام های محمدباقر قالیباف ، منوچهر متکی ، مرتضی آقاتهرانی ، حمیدرضا حاجی بابایی ، سیدمحمود نبویان ، علی نیکزاد ، مجتبی ذوالنور و حمید رسایی برای ریاست مجلس مطرح شده است.

- تا این لحظه، نام های محمدباقر قالیباف ، منوچهر متکی ، مرتضی آقاتهرانی ، حمیدرضا حاجی بابایی ، سیدمحمود نبویان ، علی نیکزاد ، مجتبی ذوالنور و حمید رسایی برای ریاست مجلس مطرح شده است.

عصر ایران - با مشخص شدن ترکیب کلی مجلس دوازدهم، از هم اکنون رقابت و لابی های پشت پرده برای تعیین رییس مجلس آینده آغاز شده است.

چهار  جریان اصلی در این آوردگاه سیاسی نقش آفرین خواهند بود: طیف نخست؛ حامیان رییس فعلی مجلس هستند که تعدادشان از دور کنونی مجلس کمتر است و در عین حال چهره سیاسی قالیباف نیز به طور قابل ملاحظه ای  مخدوش شده است.

با این حال، او هنوز جزو مدعیان ریاست مجلس است.

  برخی نیز بر این باورند که اگر قالیباف قبل از تشکیل مجلس به این نتیجه برسد که رییس آن نخواهد شد، از نمایندگی مجلس استعفا می دهد.

گزاره ای که هر چند جدی به نظر می رسد ولی هنوز زود است بدان بیش از این پرداخته شود.

جریان دوم، جبهه پایداری و اصولگرایان تندرو هستند که به نظر می رسد در این دوره، قدرت بیشتری در مجلس دارند ولی آنها نیز برغم این که بیشترین تعداد کرسی های پایتخت را به خود اختصاص


برچسب ها: حمیدرضا حاجی بابایی - محمدباقر قالیباف - سیدمحمود نبویان - مرتضی آقاتهرانی - ریاست مجلس - مجلس - مجتبی ذوالنور
آخرین اخبار سرویس:

ریاست مجلس به کدام یک از این 8 نفر می رسد؟ پیش بینی شما چیست؟ نتایج آنلاین نظرسنجی را ببینید

ریاست مجلس به کدام یک از این 8 نفر می رسد؟ پیش بینی شما چیست؟ نتایج آنلاین نظرسنجی را ببینید