موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - رياست جمهوري - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - آژانس بين المللي انرژي اتمي - آژانس بين المللي انرژي - انتخابات رياست جمهوري - آژانس بين المللي - پوران كاوه - زمان دربي - محمد الدعايه - جريان هاي افراطي - شهر خودرو مشهد - كريستيانو جيونتولي - زندانيان زن - محمدتقي نظرپور - رييس مركز ملي فرش ايران - خانواده شهداي هسته اي - شهر مريانج - حذف تيم - آزادسازي سواحل مازندران

مطالب مرتبط:
تنوع زبان، نماد غنای فرهنگ در افغانستان
مقام طالبان: میان افغانستان و پاکستان فقط یک خط فرضی وجود دارد
آغاز سرمایه گذاری 35 میلیون دلاری افغانستان در چابهار
تبعه اتریشی با میانجی گری قطر از افغانستان آزاد شد
آغاز سرمایه گذاری 35 میلیون دلاری افغانستان در چابهار
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 اسفند 1402 ساعت 16:052024-02-26بين الملل

تنوع زبان، نماد غنای فرهنگ در افغانستان


سازمان بین المللی یونسکو در سال 1999 میلادی، روز 21 فوریه را روز جهانی «زبان مادری» نامید و از سال 2000 میلادی به این سو این روز در بیشتر کشورها گرامی داشته می شود و برنامه هایی در ارتباط با این روز برگزار می گردد.

- سازمان بین المللی یونسکو در سال 1999 میلادی، روز 21 فوریه را روز جهانی زبان مادری نامید و از سال 2000 میلادی به این سو این روز در بیشتر کشورها گرامی داشته می شود و برنامه هایی در ارتباط با این روز برگزار می گردد.

روز جهانی زبان مادری در افغانستان نیز از انظار دور نمانده و در کنار سایر روزهای تاریخی و ملی، در تقویم رسمی این کشور ثبت شده و این روز خاص، همه ساله با برنامه های متنوع گرامی داشته می شود.

افغانستان از لحاظ تعداد زبان در ردیف کشورهای درجه یک جهان قرار دارد، برخی از محققان تعداد زبان زنده در این کشور را 20 زبان می دانند و برخی دیگر بیش از 40 زبان نیز گفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، تنوع زبانی عمر طولانی و کهن در افغانستان دارد و لهجه ها و گویش های مختلف در طول تاریخ و با تمام تغییرات و تحولات، فراز و نشیب ها، اصالت خود را در این جغرافیا حفظ کرده است.

با وجود تمام تلاش هایی که از سوی روشن فکران جامعه و گاهی از سوی حکومت ها برای رفع اختلافات زبانی در افغانستان صورت گرفته است، اما گاهی ناخواسته بر اثر مداخلات بیگانگان، کشمکش ه


برچسب ها: زبان - زبان مادری - افغانستان - میلادی - کشور - بین المللی - برنامه
آخرین اخبار سرویس:

تنوع زبان، نماد غنای فرهنگ در افغانستان

تنوع زبان، نماد غنای فرهنگ در افغانستان