مطالب مرتبط:
رها سازی 120 دستگاه خودرو گرفتار برف در راه های البرز
دانلود آهنگ دلم میخواد از امو بند (اصلی + ریمیکس)
نتانیاهو کلیدهای اصلی موفقیت مذاکرات را رد می کند
حماس: نتانیاهو کلیدهای اصلی موفقیت مذاکرات را رد می کند
تردد در تمام جاده های اصلی استان مرکزی جریان دارد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 اسفند 1402 ساعت 12:502024-02-26پزشكي

شستن دست ها یکی از راه های اصلی در عدم انتقال بیماری های ویروسی دستگاه تنفسی


رییس گروه پیشگیری از بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شستن دست ها به عنوان یکی از راه های اصلی در عدم انتقال بیماری های ویروسی مثل سرماخوردگی و آنفلوانزا محسوب می شود.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس گروه پیشگیری از بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شستن دست ها به عنوان یکی از راه های اصلی در عدم انتقال بیماری های ویروسی مثل سرماخوردگی و آنفلوانزا محسوب می شود.

  زهرا نهبندانی اظهار کرد: همه ساله در فصل سرما بیماری هایی مانند سرماخوردگی و عفونت های تنفسی زیاد می شود که علت مهم این اتفاق تجمعات افراد برای حفظ گرما در محیط های بسته از جمله کلاس های درس مدارس است و در این شرایط ارگانیسم ها از فردی به فرد دیگر انتقال پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه طبق دستور سازمان جهانی بهداشت، مهمترین مسئله برای پیشگیری از عفونت های تنفسی شست وشوی دست ها است، خاطرنشان کرد: همه افراد و مخصوصا دانش آموزان شست وشوی دست ها را بسیار جدی بگیرند، چون دست ها به عنوان عضوی که به دهان و بینی تماس می یابد، می تواند انتقال بیماری را ایجاد کند.

رییس گروه پیشگیری از بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با توصیه به خانواده ها برای آموزش شست وشوی دست ها به فرزندان خود گفت: شست وشوی دستها قبل از ورود به مدرسه، بعد از خروج از کلاس، قبل


برچسب ها: بیماری های ویروسی - دانشگاه علوم پزشکی مشهد - انتقال بیماری - بیماری - دانشگاه علوم پزشکی - بیماری های واگیر - سرماخوردگی
آخرین اخبار سرویس:

شستن دست ها یکی از راه های اصلی در عدم انتقال بیماری های ویروسی دستگاه تنفسی

شستن دست ها یکی از راه های اصلی در عدم انتقال بیماری های ویروسی دستگاه تنفسی