مطالب مرتبط:
سیستم ایمنی را در فصل زمستان با خوردن این خوراکی ها سالم نگه دارید
معجزه این 5 ماده غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن
تقویت سیستم ایمنی با این 5 ماده غذایی
تقویت سیستم ایمنی با این 5 ماده غذایی
لایجه مدیریت بکپارچه ایمنی به شورایعالی استان ها می رود
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 اسفند 1402 ساعت 11:252024-02-28پزشكي

موتور سیستم ایمنی بدن را در فصل زمستان گرم نگه دارید


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه در فصول سرد سال امکان ابتلا به عفونت های تنفسی افزایش پیدا می کند، بر ضرورت مصرف آنتی اکسیدان کافی به منظور تقویت ایمنی بدن در مقابل ویروس ها و باکتری ها تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر آرزو رضازاده دکترای علوم تغذیه در خصوص نیازهای تغذیه ای افراد در فصول سرد سال، عنوان کرد: به طور کلی کالری و ریزمغذی های مورد نیاز در شرایط و فصول مختلف، تفاوتی ندارد و توجه و تنوع در مصرف گروه های اصلی مواد غذایی مطابق با هرم تغدیه ای در هر فصلی توصیه می شود.

البته در روزهای سرد باید مصرف آنتی اکسیدان ها را افزایش داد؛ چراکه به علت شرایط موجود، زمان بیشتری در فضای بسته سپری می شود و افراد در معرض ابتلا به عفونت های تنفسی قرار می گیرند.

به گفته رضازاده، در فصل سرد به علت خشکی هوا، رطوبت لایه مخاط دستگاه تنفسی و توان لایه مخاطی برای دفع ذرات میکروبی و ویروسی کاهش می یابد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه میوه ها، سبزی ها، گروه نان و غلات و سایر گروه های اصلی مواد غذایی آنتی اکسیدان مورد نیاز بدن را تامین می کنند، افزود: مواد غذایی سرشار از ویتامین A و پیش سازهای آن، ویتامین C، ویتامین E و ویتامین D آنتی اکسیدان ها قوی هستند که مصرف روزانه آن توصیه می شو


برچسب ها: آنتی اکسیدان - علوم پزشکی شهید بهشتی - عضو هیئت علمی دانشگاه - دانشگاه علوم پزشکی - تنفسی - سیستم ایمنی بدن - رضازاده
آخرین اخبار سرویس:

موتور سیستم ایمنی بدن را در فصل زمستان گرم نگه دارید

موتور سیستم ایمنی بدن را در فصل زمستان گرم نگه دارید