مطالب مرتبط:
در صحن علنی مجمع تشخیص مصلحت نظام/طرح انتزاع سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از قوه قضاییه به اتفاق آرا رد شد
انتزاع سازمان ثبت اسناد از قوه قضاییه به اتفاق آرا رد شد
آگهی مرحله دوازدهم مزایده املاک مازاد بانک دی در سال 1402
ثبت تصویری زیبا از زمین و ماه
تاکید وزیر امور خارجه بر ضرورت اجرای کامل توافقات و اسناد امضا شده بین ایران و عراق
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 اسفند 1402 ساعت 16:202024-03-14سياسي

«سازمان ثبت اسناد و املاک»، قضایی می ماند


مجمع تشخیص مصلحت نظام به اتفاق آرا، جدا شدن سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از قوه قضاییه را رد کرد؛ مخالفت با طرحی که سومین تلاش برای رقم زدنش انجام شده بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، پس از اصرار نمایندگان مجلس شورای اسلامی به انتزاع سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از قوه قضاییه و مخالفت شورای نگهبان با این طرح، این طرح که در گذشته هم دو نوبت در دستور کار قرار گرفته و هر دو بار با مخالفت شورای نگهبان قانون اساسی مواجه شده بود، به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت تا در آنجا مورد بررسی قرار گیرد.

مصوبه ای که قوه مقننه برای انتزاع این سازمان از قوه قضاییه و الحاق آن به قوه مجریه تدارک دیده بود و از این رو، عجیب به نظر می رسید به ویژه آنکه نمایندگان مجلس بر رقم خوردن این تغییر اصرار داشتند نه دولت.

تصمیمی که با پیشنهاد یکی از نمایندگان در کمیسیون تلفیق و سپس تصویب آن در کمیسیون، به صحن علنی مجلس رفت و در آنجا هم با اکثریت آرا به تصویب رسید و برای تبدیل به قانون به شورای نگهبان ارجاع شد که به مانند دو نوبت قبل که در سالهای قبل این مسیر را طی کرده بود، تایید شورا را نگرفت و به مجلس عودت داده شد.

شورای نگهبان با بررسی مصوبه، یک ایراد جدی بدان گرفت؛ اینکه وظایف و اختیارات سازمان ثبت اسناد و وزارت دادگستری در قانون اساسی تصریح شده و وزارت دادگستری اگر


برچسب ها: سازمان ثبت اسناد و املاک - ثبت اسناد و املاک - سازمان ثبت اسناد - مجمع تشخیص مصلحت نظام - مجمع تشخیص مصلحت - قوه قضاییه - سازمان ثبت
آخرین اخبار سرویس:

«سازمان ثبت اسناد و املاک»، قضایی می ماند

«سازمان ثبت اسناد و املاک»، قضایی می ماند