مطالب مرتبط:
وزیر کار: افزایش حقوق کارگران در سال آینده راضی کننده خواهد بود
میلان برد اما آقای سرمربی راضی نیست!
وزیر کار: افزایش حقوق کارگران در سال آینده راضی کننده خواهد بود
کلید شکست سرطان در دست این موجود باستانی است
خریدهای جدید پرسپولیس نباید زود راضی شوند آفتاب نو | اخبار ورزشی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 اسفند 1402 ساعت 10:252024-03-09سياسي

ما از وضع موجود راضی نیستیم!


از جمله مغالطه هایی که پیوسته در فضای سیاسی کشور وجود داشته و در مقاطعی از جمله انتخابات اخیر دوباره بازنمایی شد؛ معرفی جریان انقلابی به عنوان حامی وضع موجود و جریان غیرانقلابی به عنوان ناراضی از وضع موجود و حامی یا خواهان تغییر است.

- از جمله مغالطه هایی که پیوسته در فضای سیاسی کشور وجود داشته و در مقاطعی از جمله انتخابات اخیر دوباره بازنمایی شد؛ معرفی جریان انقلابی به عنوان حامی وضع موجود و جریان غیرانقلابی به عنوان ناراضی از وضع موجود و حامی یا خواهان تغییر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهدی فضائلی، تحلیلگر سیاسی در یادداشتی در روزنامه صبح نو نوشت: دو نکته در اینجا نیازمند تبیین است، نخست تعریف وضع موجود و دیگر، تعریف تغییر اگر وضع موجود به معنای اصل نظام جمهوری اسلامی با همه آن چیزی است که در قانون اساسی آمده، قطعا جریان انقلابی، مدافع آن است هرچند اصلاح قانون اساسی را در صورت لزوم، با رعایت اقتضائات زمان و طی فرآیندی که در اصل 177 قانون اساسی آمده، ممکن می داند.

اما اگر مراد از وضع موجود، عدم تحقق کامل عدالت، برخی ناکارآمدی ها، مشکلات معیشتی، مفاسد اقتصادی و عدم تحقق همه اصول قانون اساسی از قبیل آزادی های مشروع است؛ نه تنها جریان انقلابی مدافع این وضع نیست، بلکه قاطعانه مخالف آن است و نه تغییر بلکه تحول را، راه برون رفت ا


برچسب ها: انقلابی - قانون اساسی - نظام جمهوری اسلامی - بازنمایی - انتخابات - حامی - اصلاح قانون اساسی
آخرین اخبار سرویس:

ما از وضع موجود راضی نیستیم!

ما از وضع موجود راضی نیستیم!