مطالب مرتبط:
تاثیر افزایش مالیات بر ارزش افزوده روی سفره مردم
مشخص شدن منابع متناسب سازی حقوق بازنشستگان / مالیات بر ارزش افزوده یک درصد افزایش می یابد
افزایش مالیات بر ارزش افزوده
آیا افزایش مالیات بر ارزش افزوده تورم ساز است؟
پس لرزه های خسارت بار افزایش مالیات بر ارزش افزوده
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 بهمن 1402 ساعت 08:202024-01-24اقتصادي

افزایش مالیات بر ارزش افزوده چه تاثیری بر سفره مردم دارد؟


بسیاری از کالاهایی که مردم به صورت متعارف مصرف می کنند، مشمول مالیات بر ارزش افزوده نمی شود و این مالیات شامل کالاهای غیراساسی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر افزایش میزان مالیات بر ارزش افزوده، اظهار کرد: بر اساس قانون، مالیات بر ارزش افزوده 9 درصد بود که دولت در لایحه بودجه سال 1403 پیشنهاد داده بود که یک درصد به نرخ مالیات بر ارزش افزوده اضافه شود که مجلس با آن موافقت کرد.

وی افزود: منابع لازم برای پرداخت حقوق بازنشستگان و همسان سازی باید تأمین می شد که دولت در لایحه بودجه سال آینده پیشنهاد کرد که درآمد حاصل از افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده صرف همسان سازی حقوق بازنشستگان شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا امکان در نظر گرفتن منابع درآمدی دیگری برای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود نداشت، گفت: دولت بررسی کرد که در اجزای بودجه امکان آن که عددی را برای این موضوع قرار دهد نیست و بر این اساس پیشنهاد داد که از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده، همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شود.


برچسب ها: مالیات بر ارزش افزوده - ارزش افزوده - مالیات - رییس کمیسیون اقتصادی - کمیسیون اقتصادی مجلس - حقوق بازنشستگان - کمیسیون اقتصادی
آخرین اخبار سرویس:

افزایش مالیات بر ارزش افزوده چه تاثیری بر سفره مردم دارد؟

افزایش مالیات بر ارزش افزوده چه تاثیری بر سفره مردم دارد؟