مطالب مرتبط:
خانه مجلل و اشرافی شیلا خداد | زیبا تر ازتاج محل
مارسیال 10 هفته خانه نشین شد
3100 نفر با تسهیلات بانک کارآفرین به خانه بخت رفتند
وینگر منچستریونایتد 2 ماه خانه نشین شد
3100 نفر با تسهیلات بانک کارآفرین به خانه بخت رفتند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 بهمن 1402 ساعت 12:152024-01-25سياسي

خلوتی با خدا، در خانه خدا، برای خدا


معتکف همان بنده برگزیده از میان مخلوقات است که جواز حضور در میعادگاه معشوق را گرفته است و زمانی را برای خلوت با معشوق حقیقی عالم هستی انتخاب کرده است.

- استاد حوزه علمیه مروی گفت: معتکف همان بنده برگزیده از میان مخلوقات است که جواز حضور در میعادگاه معشوق را گرفته است و زمانی را برای خلوت با معشوق حقیقی عالم هستی انتخاب کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حجت الاسلام سجاد رجبی راوری استاد حوزه علمیه مروی در یادداشتی در خبرگزاری آنا نوشت؛ در سال های اخیر شاهد گره خوردن نسل کنونی با یکی از زیباترین سنت های الهی هستیم؛ سنتی که در اهمیت آن همین بس که اسوه حسنه الهی (21 احزاب - لَقَد کانَ لَکُم فی رَسولِ اللَّهِ أُسوَهٌ حَسَنَهٌ لِمَن کانَ یَرجُو اللَّهَ وَالیَومَ الآخِرَ وَذَکَرَ اللَّهَ کَثیرً ) وقتی در سال دوم هجرت به دلیل جنگ پیروزمندانه بدر نتوانست سنت اعتکاف سالانه خود را بجای آورد در سال بعد آن را تجدید کرد و علاوه بر ده روز همشگی خودشان دو روز دیگر هم به آن افزودند و این خلوت الهی را جبران کردند.

( چنانکه حضرت صادق ـ علیه السلام ـ می فرماید: کانَتْ بَدْرُ فی شَهْرِ رَمَضانَ وَلَمْ یَعْتَکِفُ رَسُولُ اللهِ ـ صلّی الله علیه و آله ـ فَلَمّا اَنْ کانَ مِنْ قابِلٍ اِعْتَکَفَ عِشْرینَ، عَشْراً لِعامِهِ، وَ عَشْراً قَضاهُ لِما فاتَه


برچسب ها: استاد حوزه علمیه - معشوق - استاد حوزه - حوزه علمیه - برگزیده - انتخاب - خلوت
آخرین اخبار سرویس:

خلوتی با خدا، در خانه خدا، برای خدا

خلوتی با خدا، در خانه خدا، برای خدا