مطالب مرتبط:
حاشیه سازی برای سعید عزت اللهی و تیم ملی با خلیج فارس
حاشیه سازی عرب ها علیه عزت اللهی با اسم خلیج فارس
روایتی از انتقال آب خلیج فارس به استان یزد
عملیات احداث فاز دوم تصفیه خانه خلیج فارس منطقه 19 از نیمه راه گذشت
واکنش عجیب خبرنگاران عرب به استفاده سعید عزت اللهی از نام «خلیج فارس»
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 بهمن 1402 ساعت 17:402024-02-06بين الملل

افزایش محبوبیت حماس و انصارلله در کشورهای حاشیه خلیج فارس


در حالی که احساسات ضد آمریکایی در جهان عرب به بالاترین سطح از زمان حمله به عراق در سال 2003 رسیده است، موج جدیدی از همدردی با بازیگران عرب و غیردولتی منطقه که به طور فعال منافع ایالات متحده و اسراییل را به چالش می کشند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، مجله آنلاین the cradle در تازه ترین نوشتار به قلم Giorgio Cafiero از روزنامه نگاران فعال در حوزه تحولات خاورمیانه به بررسی رابطه شورای همکاری خلیج فارس با محور مقاومت پرداخته و می نویسد: برای دهه ها، عربستان سعودی و دیگر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، بازیگران غیردولتی در محور مقاومت غرب آسیا را به عنوان یک تهدید جدی در نظر گرفته اند.

عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین، گروه هایی مانند حماس، حزب الله لبنان و انصارالله یمن را موجودیت هایی می دانند که وضعیت موجود منطقه، به ویژه تسلط امپراتوری غربی آن را به طور خطرناکی به چالش می کشند.

یکی از دلایلی که برخی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس می خواهند شاهد پایان هر چه سریع تر جنگ اسراییل علیه غزه باشند، به ترس آنها از نحوه عمل گروه های همسو با ایران و گسترش بیشتر بحران به سایر بخش های منطقه مربوط می شود.

چهار ماه پس از عملیات طوفان الاقصی حماس و متعاقب آن جنگ اسراییل علیه غزه، وضعیت محور مقاومت در سراسر منطقه ارتقا یافته است.


برچسب ها: شورای همکاری خلیج فارس - شورای همکاری خلیج - خلیج فارس - عربستان سعودی - شورای همکاری - کشورهای حاشیه خلیج فارس - محور مقاومت
آخرین اخبار سرویس:

افزایش محبوبیت حماس و انصارلله در کشورهای حاشیه خلیج فارس

افزایش محبوبیت حماس و انصارلله در کشورهای حاشیه خلیج فارس