مطالب مرتبط:
اتفاق عجیب در نشست خبری قلعه نویی؛ درگیری بر سر خلیج فارس/ پاسخ قاطع عزت اللهی به گستاخی خبرنگاران عربی
ترس قطری ها از تیم ملی ایرانی/صحبت های جالب سعید عزت اللهی درباره بازی تیم ملی ایران و قطر+ویدیو
اتفاق عجیب در نشست خبری قلعه نویی؛ درگیری بر سر خلیج فارس/ پاسخ قاطع عزت اللهی به گستاخی خبرنگاران عربی
تجلیل از خانواده شهدا و فعالان رسانه جبهه مقاومت در همایش انقلاب اسلامی، جهاد و مقاومت، عزت بین المللی
طالبان: می خواهیم با چادر انداختن بر سر زنان به آنها عزت دهیم
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 بهمن 1402 ساعت 15:202024-02-07ورزشي

عزتمند مثل عزت اللهی


اقدام هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان در حاشیه نشست خبری پیش از بازی امروز با قطر، حرکتی کاملا هوشمندانه و در عین درایت و عقلانیت بود؛ اقدامی که نمود غیرت ایران و ایرانی و مهر بطلانی بر رویای دیرینه اعراب برای تحریف هویت این خلیج تا همیشه فارس است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سعید عزت اللهی، هافبک تیم ملی کشورمان در بخشی از صحبت هایش در نشست خبری قبل از بازی با قطر دو بار از واژه خلیج فارس استفاده کرد؛ اظهاراتی که به مذاق خبرنگاران عرب زبان خوش نیامد و به اعتراض آن ها منجر شد، اما این اعتراض بلافاصله با پاسخ قاطعانه مسئولان رسانه ای تیم ملی مواجه شد.

البته این واکنش خبرنگاران عرب چندان غریب نیست و به سابقه طولانی تلاش های اعراب حاشیه خلیج فارس برای جعل نام این دریای ایرانی برمی گردد؛ دست و پا زدن هایی که به فضل بیداری و آگاهی ایرانیان تاکنون ناکام مانده است.

چرا کشورهای عربی دنبال جعل نام خلیج فارس هستند؟ تحریف و دسیسه چینی دولت های عربی علیه هویت تاریخی خلیج فارس، در سال های اخیر و به ویژه از دهه شصت میلادی شدت گرفت و از آن زمان کشورهای عربی در تلاش هستند با رواج نام جعلی خلیج عربی این پهنه آبی را از آن خود کنند؛ این تلاش ها ریشه در سال ها قبل و دهه 1330 خورشیدی دارد که به تحریک انگلیسی ها کشورهای عربی این نام را برای خلیج فارس انتخاب ک


برچسب ها: خلیج فارس - هافبک تیم ملی - تیم ملی فوتبال کشورمان - ایران - تیم ملی - نشست خبری پیش از بازی - نشست خبری قبل از بازی
آخرین اخبار سرویس:

عزتمند مثل عزت اللهی

عزتمند مثل عزت اللهی