مطالب مرتبط:
مدارس شهرستان راز و جرگلان خراسان شمالی روز دوشنبه با 2 ساعت تاخیر آغاز می شود
آغاز بازگشایی جاده برفی 15 روستای مراوه تپه و آزادشهر+ فیلم
هیأت بازرسی انتخابات شهرستان اردبیل آغاز به کار کرد
تصاویر/ حضور امام جمعه شهرستان خوی در روستای قوروق
ساخت مدرسه در روستای مرزی چُرلی، هدیه دولت به زلفا و رفقا
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 بهمن 1402 ساعت 12:552024-02-19سياسي

آغاز مرمت مدرسه قدیمی روستای ایتک شهرستان سرباز


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان از آغاز مرمت یک باب مدرسه قدیمی در شهرستان سرباز با همکاری خیرین خبر داد.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان از آغاز مرمت یک باب مدرسه قدیمی در شهرستان سرباز با همکاری خیرین خبر داد.

مجتبی سعادتیان اظهار کرد: مدرسه دانش روستای ایتک واقع در بخش مرکزی سرباز از ابنیه شاخص شهرستان سرباز و از اولین بناهای ساخته شده مربوط به دوره پهلوی اول در شهرستان محسوب می شود که با شماره 28385در تاریخ 1388/11/13 به ثبت آثار ملی ایران رسیده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان افزود: این بنای ارزشمند با معماری اصیل ایرانی با ساختار آجری، رواق زیبا و طاق های گهواره ای و آهنگ از زیباترین آثار تاریخی در جنوب سیستان وبلوچستان است.

وی ادامه داد: با هماهنگی ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و آموزش پرورش استان با هدف حفاظت از داشته‎ های تاریخی و فرهنگی کار اجرایی مرمت و احیای آن توسط خیرین مدرسه ساز با اهدای مبلغ 8میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.


برچسب ها: میراث فرهنگی - گردشگری و صنایع دستی - معاون میراث فرهنگی - شهرستان سرباز - سیستان وبلوچستان - فرهنگی - شهرستان
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مرمت مدرسه قدیمی روستای ایتک شهرستان سرباز

آغاز مرمت مدرسه قدیمی روستای ایتک شهرستان سرباز