مطالب مرتبط:
کپر؛ زیستن به شیوه باستان
رییس پژوهشگاه میراث:سال آینده کاوش در محوطه های بزرگ باستان شناسی آغاز می شود
درختان باستان چنین شکلی داشته اند
سید محمد خاتمی: استفاده نابجا از دین زیان فراوانی خواهد داشت/ نسل کشی در غزه نهایت سقوط انسان در دنیای امروز است/ می شد وضع مردم ایران بهتر باشد/ در سال 1382 سند چشم انداز بیست ساله کشور را تدوین و تصویب کردیم؛ امروز بسیار عقب تر از آن زمان هستیم!
نمایشگاه نخستین دست آفریده های باستان شناسی ایران در سمنان برپا شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 بهمن 1402 ساعت 12:402024-02-04سياسي

مصر با آخرین عجایب دنیای باستان چه می کند؟


وزارت آثار باستانی مصر اعلام کرد در حال تشکیل کمیته ای برای بررسی بازسازی هرم مَنقُرَع جیزه پس از اعتراض عمومی نسبت به این پروژه است.

- وزارت آثار باستانی مصر اعلام کرد در حال تشکیل کمیته ای برای بررسی بازسازی هرم مَنقُرَع جیزه پس از اعتراض عمومی نسبت به این پروژه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هفته گذشته مصطفی وزیری ـ رییس شورای عالی آثار باستانی مصر ـ ویدئویی در فیس بوک منتشر کرد که نشان می داد کارگران بلوک های گرانیتی را روی پایه کوتاه ترین اهرام سه گانه جیزه می چینند و این فیلم، طوفانی از انتقادهای مصرشناسان را راه انداخت، که ترس از بازسازی کلیِ این بنای مشهور را به زیان حفظ بافت تاریخی آن ابراز کردند.

مسئولان مصری در واکنش به این انتقادهای گسترده اعلام کردند که یک کمیته علمی به ریاست زهی حواس ـ باستان شناس مشهور مصری ـ برای بررسی این پروژه تشکیل داده و این کمیته متشکل از متخصصان مهندسی و باستان شناسانی از جمهوری چک، آلمان، آمریکا و همچنین مصر است.

گزارش نهایی این کمیته شامل رویه ها و اقدامات لازم برای هماهنگی با سازمان فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) خواهد بود و وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر اعلام کرد بر اساس این بررسی ها درباره ادامه دادن یا توقف پروژه مرمت تصمیم گیری خواهد شد.


برچسب ها: آثار باستانی - باستان - بازسازی - باستانی - کمیته - پروژه - اعلام
آخرین اخبار سرویس:

مصر با آخرین عجایب دنیای باستان چه می کند؟

مصر با آخرین عجایب دنیای باستان چه می کند؟