موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - رياست جمهوري - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - آژانس بين المللي انرژي اتمي - آژانس بين المللي انرژي - انتخابات رياست جمهوري - آژانس بين المللي - پوران كاوه - زمان دربي - محمد الدعايه - جريان هاي افراطي - شهر خودرو مشهد - كريستيانو جيونتولي - زندانيان زن - محمدتقي نظرپور - رييس مركز ملي فرش ايران - خانواده شهداي هسته اي - شهر مريانج - حذف تيم - آزادسازي سواحل مازندران

مطالب مرتبط:
کامنت های کاربران ایرانی برای جشن تولد رونالدو حاشیه ساز شد/ عکس
تولید کنندگان ایرانی نگران ازدست دادن بازارهای صادراتی| عراق هدفی که از دسترس دور می شود
تولید 99 درصد داروی مورد نیاز در کشور / تجهیز بیمارستان های تازه افتتاح شده توسط شرکت های دانش بنیان
علائم سرطان استخوان را بشناسید !
دریادار ایرانی: موفقیت های کشور نتیجه همدلی و همراهی آحاد مردم است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 بهمن 1402 ساعت 05:002024-02-12پزشكي

محققان ایرانی به دانش فنی تولید «مواد استخوان ساز» دست یافتند


متخصصان یک شرکت دانش بنیان موفق شدند آلوپلاستیک استخوانی را با استفاده از فناوری نانو و با هدف ترمیم و تقویت بافت های استخوانی تجاری سازی و تولید کنند.

- محققان ایرانی به دانش فنی تولید مواد استخوان ساز دست یافتند متخصصان یک شرکت دانش بنیان موفق شدند آلوپلاستیک استخوانی را با استفاده از فناوری نانو و با هدف ترمیم و تقویت بافت های استخوانی تجاری سازی و تولید کنند.

پودرها، بافت ها و مواد تقویت کننده و ترمیم بافت ها کاربردهای ویژه ای پیدا کرده اند و پزشکی بازساختی را تحول جدی بخشیده اند.

با توجه به پیشرفتگی این مواد و پیچیدگی تولید آن ها، کشورها در ساخت این محصولات و فناوری آن، رقابت می کنند و شرکت های دانش بنیان کشورمان نیز در مسیر تولید مواد استخوان ساز که جزو محصولات پراهمیت حوزه سلامت هستند، گام برداشته اند.

شیما توکل، مدیرعامل شرکت دانش بنیان فناوری های زیست تقلید توکل با اشاره به موفقیت این شرکت در تولید نخستین محصول آلوپلاستیک دنیا گفت: این محصول که با استفاده از نانوفیبرهای پپتیدی و فرمولاسیونی منحصر به فرد ساخته شده در آمریکا ثبت اختراع شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمفدا، نانوفیبرهای پپتیدی خودآرا که در این محصول به کار رفته در سال 2004 به عنوان یکی از 10 فناوری برتر دنیا در حوزه پزشکی بازساختی معرفی شده بود ولی تاکنون فقط


برچسب ها: استخوان - شرکت دانش بنیان - دانش بنیان - استفاده از فناوری - استخوانی - تولید - محققان ایرانی
آخرین اخبار سرویس:

محققان ایرانی به دانش فنی تولید «مواد استخوان ساز» دست یافتند

محققان ایرانی به دانش فنی تولید «مواد استخوان ساز» دست یافتند