مطالب مرتبط:
غزه در آستانه قحطی فراگیر است
وزیر خارجه پاکستان: خطر تروریست چالش مشترک با ایران است
اتحادیه اروپا، بوداپست را تهدید کرد؛ اقتصاد مجارستان در خطر
بازی با هنگ کنگ زنگ خطر نبود/ سوریه دردسری برای ما ندارد
تهدید اتحادیه اروپا علیه بوداپست به خاطر اوکراین؛ اقتصاد مجارستان در خطر
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 بهمن 1402 ساعت 22:452024-01-29اقتصادي

خطر گرسنگی فراگیر در غزه


برنامه جهانی غذا از ابتدای ماه گذشته میلادی درباره خطر گرسنگی فراگیر هشدار داد و اعلام کرد که مردم برای تامین غذای خانواده شان دچار ناامیدی روبه فزونی شدند و موارد ابتلا به سوء تغذیه با سرعت در حال افزایش است.

-   در بررسی که برنامه جهانی غذا پنجم دسامبر گذشته انجام داد، مشخص شد حدود 83 تا 97 درصد از خانواده ها غذای کافی مصرف نمی کند و در برخی مناطق 90 درصد خانواده ها در طول یک شبانه روز حتی یک وعده غذا نمی خورند و به عنوان نشانه ای از گسترش سریع گرسنگی، 18 درصد از این خانواده ها در ماه مورد بررسی بیش از 10 روز را به همین شکل گذراندند.

  22 ژانویه جاری هشدار برنامه جهانی غذا به بالاترین سطح خود رسید و این سازمان از ورود مقادیر بسیار اندکی از کمک های غذایی به جنوب تا شمال نوار غزه از ابتدای جنگ خبر داد.

  یک روز بعد آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که 750 هزار تن در نوار غزه با گرسنگی فاجعه بار روبه رو هستند و دلایل آن کمبود کمک ها از یک سو و درگیری های شدید و ممانعت از ورود کمک ها و قطع ارتباطات از سوی دیگر است.

  مساله تنها به اقدامات رژیم صهیونیستی محدود نیست، آنروا مشکل دیگری را مطرح می کند و آن ناتوانی سازمان ملل در پذیرش کمک ها به دلیل کمبود تجهیزات آن از جمله کامیون ها و نیز نبود امکان بازگشت تعدادی از


برچسب ها: برنامه جهانی غذا - خانواده ها - خانواده - برنامه - گرسنگی - جهانی - نوار غزه
آخرین اخبار سرویس:

خطر گرسنگی فراگیر در غزه

خطر گرسنگی فراگیر در غزه