مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 بهمن 1402 ساعت 19:152024-01-28بين الملل

هفت تیرکشی تگزاسی


این روزها بسیاری از رسانه های آمریکایی روی تحولات جاری در ایالت مهم تگزاس متمرکز هستند.

تگزاس معروف به آشیانه جمهوریخواهان است و این روزها جدایی طلبان، - بیش از هر زمان دیگری خواستار جدایی ازدولت مرکزی شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جام جم نوشت: میل استقلال طلبی در ایالت تگزاس حتی در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا نیز به نقطه اوج خود رسیده بود.

این روند موجب شده است تا برخی تحلیلگران مسائل امنیتی و داخلی آمریکا نسبت به آینده این ایالت و تنش های احتمالی که درآن به وقوع می پیوندند، دیدمثبتی نداشته باشند.

اما این روزهابه دنبال جدال حقوقی فرماندارتگزاس و رییس جمهور آمریکا برسردیوار مرزی مکزیک، شاهد شکل گیری دیالوگ های بی سابقه ای در این ایالت هستیم.

تگزاس از یک سو به صورت قانونی و بر اساس یک همه پرسی، نمی تواند از آمریکا جدا شود وقانون اساسی آمریکا چنین چیزی را نمی پذیرد.

با این حال ممکن است وقوع جنگ داخلی و ناآرامی های مزمن و مستمر در این ایالت تبدیل به پیش درآمدی برای جدایی از آمریکا شود.

اولتیماتوم بایدن به تگزاسی ها جو بایدن، رییس جمهور آمریکا با صادرکردن یک اولتیماتوم از فرماندار تگزاس خواسته است که کنترل مناطق مرزی را که به یک مناقشه پرخطر بین ایالت تگزاس و دولت فدرال تبدیل شده، به نیروهای مرزی آ


برچسب ها: آمریکا - تگزاس - رییس جمهور سابق آمریکا - جمهور - ایالت - رییس جمهور - دوران ریاست جمهوری
آخرین اخبار سرویس:

هفت تیرکشی تگزاسی

هفت تیرکشی تگزاسی