مطالب مرتبط:
نگاهی به تاریخچه بازی های ایران سوریه/17 برد سهم ایران
تعیین زمان و مکان بازی دوستانه روسیه و صربستان
مسی برای یک بازی به الهلال عربستان پیوست!
تعیین زمان و مکان بازی دوستانه روسیه و صربستان
جو استثنایی گنبد قبل از بازی شهرداری و پاس
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 بهمن 1402 ساعت 10:202024-02-01ورزشي

دو بازی برای نوروز


«کِلاو رِوان» و «کِرّان» دو بازی محلی است که ایلامی ها در دامان طبیعت و گروهی بازی می کنند و نشان از چالاکی و زیرکی بازیکنان دارد و به عنوان میراث ناملموس این استان ثبت شده اند.

- کِلاو رِوان و کِرّان دو بازی محلی است که ایلامی ها در دامان طبیعت و گروهی بازی می کنند و نشان از چالاکی و زیرکی بازیکنان دارد و به عنوان میراث ناملموس این استان ثبت شده اند.

سجاد نظری ـ مسئول ثبت میراث ناملموس استان ایلام ـ درباره این بازی های محلی به ایسنا گفت: کِلاو روان نام یکی از بازهای محلی استان ایلام و به معنای ربودن کلاه است که معمولا در دامان طبیعت و در اعیادی مانند نوروز برگزار می ­شود.

در این بازی، بازیکنان به دو دسته مساوی تقسیم شده و سپس روی زمین دایره ای به شعاع مناسب مشخص می کنند و یک گروه به قید قرعه درون دایره به حالت چهار دست وپا قرار می گیرد و هرکدام کلاهی به سر دارند و دسته دوم باید بدون آنکه ضربه ای از پای گروه مقابل خورده باشند، یکی از کلاه ها را برداشته و به سرعت به نقطه ای که از قبل مشخص شده، برساند و در حین فرار، صاحبان کلاه (گروه درون دایره) باید سعی کنند او را بگیرند.

در این حین نیز همبازی هایش کمک کرده که گیر نیفتد و ممکن است کلاه دست به دست شود تا به مقصد برسد و اگر کلاه به مقصد برسد، امتیاز برای گروه خارج از دایره محسوب می ش


برچسب ها: بازی - میراث ناملموس - بازیکنان - ناملموس - استان ایلام - ایلام - استان
آخرین اخبار سرویس:

دو بازی برای نوروز

دو بازی برای نوروز