مطالب مرتبط:
آغاز ساخت مسکن روستایی برای مددجویان پارسیانی
افتتاح 349 واحد مسکن روستایی کبودراهنگ در دهه فجر
مخالفت با ورود چینی ها به مسکن سازی در پایتخت
آماده سازی زمین پروژه مسکن کارکنان دانشگاه علامه طباطبایی
بانک مسکن؛ نقش آفرین در تمدن سازی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 بهمن 1402 ساعت 14:302024-02-05اقتصادي

کاشمر آسیب پذیر و بی توجه به مقاوم سازی مسکن روستایی


بر اساس بررسی های انجام شده با وجود اینکه گسل درونه از گسل های فعال ایران محسوب شده و زلزله های مخربی را در منطقه ایجاد کرده است.

در منطقه کاشمر بیش از 80 درصد سکونتگاه ها در حواشی و یا مناطق مجاور این گسل استقرار یافته اند؛ - بنابراین برای جلوگیری از پیامدهای حرکات زمین در مناطق گسلی که با زلزله و دیگر حرکات ژئومرفیک همراه است از سوی کارشناسان راهکارهایی از قبیل جابجایی سکونتگاه های کم جمعیت، مقاوم سازی ساختمان ها، تعیین حریم برای گسل و مانند آن پیشنهاد شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کاشمر در همین خصوص به ایسنا گفت: علی رغم قرار داشتن این منطقه در نزدیکی دومین گسل بزرگ کشور درونه و سستی بنای بیش از نیمی از مسکن روستایی شهرستان، روستاییان برای مقاوم سازی منازل خود اقدامی نکرده اند.

احسان میری با بیان اینکه طی این سال ها تنها به 45 درصد روستاییان تسهیلات تخصیصی به امر مقاوم سازی مسکن روستایی پرداخت شده است، اظهار کرد: امیدواریم با توجه به قرار داشتن شهرستان در نزدیکی دومین گسل بزرگ و فعال کشور و عدم مقاوم سازی 55 درصد از واحدهای مسکونی منطقه، واجدان شرایط زودتر نسبت به دریافت این تسهیلات و مقاوم سازی مسکن خود اقدام کنند.


برچسب ها: مقاوم سازی - روستایی - مسکن روستایی - بنیاد مسکن انقلاب اسلامی - مقاوم سازی مسکن روستایی - روستاییان - سکونتگاه
آخرین اخبار سرویس:

کاشمر آسیب پذیر و بی توجه به مقاوم سازی مسکن روستایی

کاشمر آسیب پذیر و بی توجه به مقاوم سازی مسکن روستایی