مطالب مرتبط:
آیت الله علم الهدی: تقویت باورهای دینی را در جای جای شبکه مقدس ارتش نهادینه کنید
تربیت جامعه دینی پویا از ویژگی روحانیون تراز انقلاب است
32 طرح بخش کشاورزی کرمانشاه آماده بهره برداری در دهه فجر شد
هیات انتخاب و داوری بخش مسابقه تبلیغات چهل و دومین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
پوشش طرح های آبخیزداری در 26 درصد حوزه های آبریز/ اعتبارات بخش تحقیقات کافی نیست
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 بهمن 1402 ساعت 09:202024-01-30سياسي

معاد و معنای دقیق آن / تبیین باورهای بنیادین دینی در تربیت دینی - بخش بیست و نهم


در معاد، عین رفتارها و شخصیت انسان بروز پیدا می کند، و بهشت و جهنم با رفتارهای خود انسان ایجاد می شود.

حمیدرضا آیت اللهی - حمیدرضا آیت اللهی معاد، با بقای روح پس از مرگ فرق می کند.

بقای روح، یعنی اینکه ما پس از مردن تمام نمی شویم، و پس از مرگ، زندگی روحانی ما در عالم برزخ ادامه پیدا می کند.

معاد فقط زندگی پس از مرگ نیست.

  اما معاد این نیست! معاد اشاره به زمانی دارد که خداوند تمامی انسانها را با هم به یکباره در صحرای محشر جمع می کند و اعمالشان را به آنها نشان می دهد و تمامی آنها مورد قضاوت قرار می دهد.

این قضاوت نشان می دهد که آیا انسان مستحق بهشت است یا جهنم.

پس، معاد فقط زندگی پس از مرگ نیست.

هر کاری که انسان در دنیا انجام می دهد عملش برای او می ماند و شاکله شخصیتی او را تشکیل می دهد.

تک تک اعمال انسان چه خوب و چه بد شخصیت او را تشکیل می دهند.

هر کاری که انسان در دنیا انجام می دهد شاکله شخصیتی او را تشکیل می دهد.

  خداوند می گوید انسان هرکاری که می کند عملش برای او می ماند و بخش جدایی ناپذیر هویت وی می شود.

در معاد عین این شخصیت بروز پیدا می کند.

یعنی اگر انسان یک کار نیک و یا یک کار بد کرده باشد، خداوند خود آن عمل را به صاحب عمل نشان می دهد.


برچسب ها: انسان - معاد - آیت اللهی - زندگی - شخصیت - حمیدرضا - تشکیل
آخرین اخبار سرویس:

معاد و معنای دقیق آن / تبیین باورهای بنیادین دینی در تربیت دینی - بخش بیست و نهم

معاد و معنای دقیق آن / تبیین باورهای بنیادین دینی در تربیت دینی - بخش بیست و نهم