مطالب مرتبط:
تصاویر | نشست رسانه ای اعلام داوران بخش ملی و بین الملل چهل ودومین جشنواره فیلم فجر
چهارمین روز جشنواره فیلم فجر مشهد
هشتمین روز چهل و دومین جشنواره فیلم فجر
اکران هفت فیلم چهل و دومین جشنواره فجر در قشم آغاز شد
جشنواره فیلم فجر جریان ساز است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 بهمن 1402 ساعت 20:202024-02-09فرهنگي

منتقد و مستندساز: قهرمان اصلی ترین جذابیت سینماست/در جشنواره چهل و دوم فجر با گونه های مختلفی از فیلم ها رو به رو هستیم


محمدصالح حجت الاسلامی در برنامه میز نقد در بررسی عنصر قهرمان در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر: اوایل انقلاب، سیاست گذاران کشور، یک رفتار ضد ستاره و ضد قهرمان از خود نشان دادند.

بنظر من با حذف قهرمان، بخش مهمی از جذابیت سیما حذف شد.

چون سینمای هالیوود دارای قهرمان است، روی آن کار می کنند و کشش دارد و داستان حول قهرمان شکل می گیرد.

ما گونه ها و اقشار مختلفی از سینما را داریم.

فیلم پروین که در سبک زندگی نامه ای است نیز قهرمان دارد.

حتی در صبح اعدام نیز قهرمان وجود دارد و آن حاج اسماعیل رضایی است.

در فیلم آغوش باز شعیبی نیز قهرمان وجود دارد.

فیلم هایی موفق تر هستند که جهان قهرمان را می شناسند.

برای مثال در فیلم آقای شعیبی، جنس زندگی قهرمانانی که انتخاب کرده است، آدم احساس می کند کم تر می شناسد و تجربه کرده است.

بنابراین با آن جدیت نمی تواند قهرمان را در بیاورد.

اما در فیلم مجنون ، انگار که کارگردان، این جنس از قهرمان را بیشتر می شناسد.


برچسب ها: قهرمان - فیلم - سینما - جشنواره - سینمای هالیوود - اسماعیل رضایی - جذابیت
آخرین اخبار سرویس:

منتقد و مستندساز: قهرمان اصلی ترین جذابیت سینماست/در جشنواره چهل و دوم فجر با گونه های مختلفی از فیلم ها رو به رو هستیم

منتقد و مستندساز: قهرمان اصلی ترین جذابیت سینماست/در جشنواره چهل و دوم فجر با گونه های مختلفی از فیلم ها رو به رو هستیم