مطالب مرتبط:
جهانبخش: صعود به عنوان صدرنشین اتفاق بزرگی بود/ در بازی با هنگ کنگ نمایش خوبی نداشتیم
قلعه نویی: خوشحالم چنین انسان های بزرگی ایران هستند
ایران: رژیم صهیونیستی، با فعالیت های هسته ای مخفیانه تهدید بزرگی علیه صلح و امنیت بین المللی و منطقه ای است
ببینید | زمین لرزه ای به بزرگی 7 ریشتر
استولتنبرگ: باید مانع جنگ روسیه و ناتو شویم
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 بهمن 1402 ساعت 08:552024-01-24پزشكي

نمک مانع بزرگی برای داشتن اسکلت محکم است


مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: نمک یک مانع بزرگ برای داشتن اسکلت محکم و یکی از دلایل پوکی استخوان است.

- زهرا دستجردی در گفت وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: سرطان معده با مصرف زیاد نمک در ارتباط است و در افرادی که غذاهای پرنمک مثل ترشی ها، ماهی نمک سود شده و گوشت های فرآوری شده به میزان بالا مصرف می کنند خطر ابتلا به سرطان معده افزایش می یابد.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزود: عده ای از سنگ نمک برای خیساندن برنج استفاده می کنند با این تصور که خواص بیشتری به بدن خود می رسانند.

این در حالی است که نمک دریا و سنگ نمک به علت اینکه تصفیه نمی شوند و با آلودگی های موجود در طبیعت به دست انسان ها می رسند، حاوی فلزات سنگینی مثل جیوه، کادمیوم و آرسنیک هستند که منجر به آسیب به کبد و کلیه و بروز سرطان می شود.

وی تصریح کرد: نمک دریا به دلیل اینکه در معرض آفتاب قرار دارد، ید خود را از دست داده، بنابراین با مصرف نمک دریا، نه تنها ید کافی به بدن نمی رسد بلکه سبب ابتلا به بیماری هایی از جمله کم کاری تیرویید و گواتر می شود.


برچسب ها: دانشگاه علوم پزشکی نیشابور - معاونت بهداشت دانشگاه - دانشگاه علوم پزشکی - معاونت بهداشت - دانشگاه علوم - نیشابور - سرطان معده
آخرین اخبار سرویس:

نمک مانع بزرگی برای داشتن اسکلت محکم است

نمک مانع بزرگی برای داشتن اسکلت محکم است